Inskriven i livets stora bok

Lillan är döpt

Precis som de kungliga (och hennes två systrar) lystrar hon numer till 3 namn.

Hon har (också precis som de kungliga) förärats med en mängd underbara gåvor, många av dem kommer att glädja henne i många år framöver, en del hela livet..........

Till er som var där; TACK för att ni förgyllde hennes dag!

Nu har vardagen knackat på, igår blev jag bjuden på kaffedrink och väninne-surr hos fina kompisen och själen jublar över mamma- och vuxenprat, sen hann vi avhandla inredning en hel del också...
Jag har också återställt nyckeln till lokalen för dopsammankomsten.

Morgonen har jag ägnat åt bakning av diverse matbröd, och senare idag förgyller en annan fin väninna min dag och jag är så tacksam, två dagar med vuxen-prat!

Och just nu, ramlade det in ett sms från en kär, kär vän som jag ska besöka imorrn, och av henne fick jag den allra bästa doppresenten, även om den inte var inslagen i papper:), det är en present att längta efter....




(Fåret som kommer från Välgjort, i design av Staffan Bjerkerts, är väl en av mammans favorit bland alla fina dop-presenter men lillan, tja, hon har inte riiktigt uttryckt vilken hon gillar:)

Så det här är och blir en fin vecka, kära väninnor som vill umgås, stora flickor som gör mamma stolt varje dag, frysen full med bröd och snart, snart kommer mitt senaste tradera fynd....
Det spritter i mej, ni vet så där JÄTTEMYCKET för att det är just FYNDET med stort F......

Vi ses!



Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vad mycket fint du har och jag förstår att öppenspisen lockade er att köpa huset den är ju underbar..och värmer säkert härligt.

Vad synd att du missade mässan den var jätte kul.



vad roligt med dop..Dop presenten blir nog uppskattad av lillan när hon är större...den är jättefin.



vi ska snart på ett dop i Ptå, min systerson ska döpa deras första barn:) Det verkar vara ett riktigt barn år i år.



Vad spännande med traderavinst..jag har gjort några oxå i veckan.

ha det så bra

Lotta

2009-11-03 @ 14:35:50
URL: http://www.inspiration-eva-l8.blogspot.com
Postat av: LillaMy

Fullt upp på Lisas bibliotek.Livet kan rymma så mycket fint som barn och dop och inredning.Jag vet att jag kommer att bli avundsjuk på ditt Tradera fynd.Ska bli spännande att se vad det är.Kram

2009-11-03 @ 14:44:51
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lina

I vårt vardagsrum står också en liten "lambi". Lillan fick det på sin första födelsedag och jag förmår mig nog aldrig att ställa bort den söta lilla stolen. Just därför förstår jag din lycka!



Ha det fint och kram från nyfiken-på-tradera-fynd.

//Lina

2009-11-03 @ 22:15:40
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0