Dammtussar och kärlek





På bilden ser ni mitt senaste fynd. En kristallvas från det glada 60talet. Tillverkaren är Kosta Boda och den blev min för 75 pix! Det är ett fynd i mina ögon. Tulpanerna som står där är att betrakta som en tröst-bukett. Jag och Gnillot har hunnit ligga i Sunderbyn, vi också:( Andningen krånglar fortfarande och nu inhalerar vi tre gånger om dan i en Pari Boy. Hemma i två veckor (till!) Jag som trodde att jag hade börjat om att jobba? Tydligen inte. Stackars mina kollegor.....*suckar djupt*




Nåja, det är inget jag kan förändra, istället tittar jag på våra nya husdjur. Dammtussarna. Och längtar efter våren, och efter en finpresent som anländer från Göteborg i dagarna. Och så de där försenade julklapparna....

Idag hjärtar vi varann, familjen och jag....mumsig middag, slisk och kramar - härlig kombo!


Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Näää! Inte stackars kollegor, kommunen får sköta sig så folk vill jobba kvar som förskollärare...(t.ex jag som inte orkade med deras slaveri, sorry men "kom på en gång" funkar inte när man har två ettåringar hemma som man måste iväg på dagis med först...)

Vikarier som kan hoppa in måste lösa sig..sköt om er o lilla tjejen!! Krya på er!!!! Kram!!!

2011-02-14 @ 22:28:26
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Lina - KITCHENBLOOM

Nämen, är det sant. Är lillan sjuk igen. Aj-aj-då så jobbigt för henne. Hoppas hon snart kryar på sig, och att dina kollegor håller minen. :)



Jag hoppas att ni fick en skön hjärtdag tillsammans. Visst är vi laddade för nästa helg, absolut. Maken har fått tid för ögonoperation den helgen - konstig tid att operera... på en helg... tycker jag - men det blir först på söndagen.



Vi kan väl höras mer om tid senare.



Kram till er alla.

lina



2011-02-16 @ 18:22:13
URL: http://kitchenbloom.se
Postat av: MICHAELA I AUSTRALIEN

Jag laste din kommentar om och om igen och sag bara "Var dotter dog forra veckan". JAg gick in i din blogg och laste ditt hemska inlagget om vad som hade hant men i den texten verkade ju det som om overlevt. Sen laste jag din kommentar igen. och igen. och igen och igen. Hela tiden laser jag att hon dog!

Men sen for hundrande gangen jag laser kommentaren igen i rena rama paniken ser jag att det stod att hon NASTAN dog. Tack gode gud for det!!!!!!!!!!!!!!! Jag sag bara ordet "dog" och resten raderade min trasiga och trotta hjarna! Vilken tur att hon klarade sig! Stackars flicka! vilken pars det maste ha varit! vad glad jag blir att allt slutade gott. Oavsett vad som hander i livet sa overlever man ju allt forutom nar nagot hander ens barn. allt annat blir en bagatell i jamforelse! Ta hand om er. jag tanker pa dig!

kramar

2011-02-16 @ 21:11:27
URL: http://swedish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0