I mitt nya sovrum bor Edison

Hej där!
Long time no see eller hur det nu var?
 
 
 
Här är mitt "nya" sovrum. Josef Franks underbara krysantemer, nymålat VITT tak, nya SMART-tvn (mer en dator än en tv faktiskt eftersom vi kan se alla playkanaler på den och spela in i själva tvn.
Ibland älskar jag bara teknik som förenklar vardagen!
 
Och så Edison då.
 
När vi fick överta vitrinskåpet från min mormor så flyttade mitt sängbord upp på vindan. Därför hade jag ingenstans att ha min sänglampa (och jag som läser så mycket!) Men vem vill skruva i Josef Frank liksom? Lösningen blev en hängande lampa. Tove Admans Edison. Och jag är kär......
Och förresten, vart tror ni att vi spenderar fredagsmyset? Alla fem?
Jo i sovrummet:)
 
 Här och här kan ni se hur sovrummet såg ut tidigare. (och mormors byrå är kvar)
 
Annars då? Ja vi jobbar på, fibern är klar, bergvärmen likså och nästa helg börjar vi nog rycka i badrummet. Spännande. Och så tittar vi på resor.....I november bokar vi en solresa! Och härmed skickar vi ut en inbjudan; Tea, hur var det? Visst skulle ni följa?;)
 
Och i vanlig ordning är alla dagar vikta för dansträning. Blott fredag och måndag är obokade. Men då är det som det ska! Ett hus fullt av kompisar och liv, bizzy vardag och kärlek. Livet är gott. Och en (mar)ia som snart landar på norrländsk mark igen. Ibland kommer det fina saker ur tråkiga omständigheter och jag har inte alls brutit ihop som jag brukar när hon lämnar mej, jag vet ju att vi ses snart! Så med lätt hjärta kan jag låta bli bloggen igen, det händer allt för mycket av det roliga slaget just nu!
 
Kram och på återseende!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0