Summering av helgen som gått......

Nybliven bloggare som jag är så har jag inte hunnit lära mej att man ska ta med sej kameran ö v e r a l l t.........

Förståss blev den hemma idag, jag som hade tänkt visa er flickornas fantastiska dräkter inför Trolltagen......baciller, får, bokstäver och lilla S ska dessutom dansa ett parnummer med en "lakej". Då ska hon vara prinsessa och sitta på hans ena axel! (' Mamma det är tur att han håller i mej för jag ska sitta med så rak rygg att det är svårt att hålla balansen'.....)Men vi ska repetera många gånger innan dess så jag lovar ska försöka komma ihåg att fotografera nästa gång! Hela nästa helg ska tillbringas i Luleå (igen!)med åtskilliga timmars träning..bara i helgen har de dansat tolv timmar! Jag vill lova att det var trötta tjejer som somnade ovaggade igår kväll..

Jag hann med en snabb runda på Polarn och Pyret, det blev några kjolar, byxor och tröjor som vanligt. Jag vet inte vad det är med mej och Polarn..kan nog säja att jag är en av deras trognaste kunder..Sorgligt nog så börjar stora S vara för stor för deras kläder, storlekarna går bara upp till 152...

Så istället för bilden från helgens repetioner så kommer här min höna Thelma! Hon kommer som jag tidigare sagt ifrån Katarina K...lite avundsjuk blev jag när jag hörde att Sagas kära höna hade en tupp...det vill nog Lisa Thelma också ha! Men jag har ett presentkort liggande, och om det inte blir den där vinröda vasen jag har beställt kanske Thelma får sej en äkta hälft!:)))


image59(foto:privat)



Sen får ni en bild av min underbara snöbollsbuske som snart har blommat över...ville bara föreviga dess vackra blomning innan det var försent!  Näst efter min syren är nog den min favorit i trädgården.

image60(foto:privat)


Våra allra käraste vänner har varit här...det är härligt med sol, gott fika och underbara vänner ute i kvällsolen! Idag har jag så mycket att vara tacksam för, det är lätt att glömma det i regn och blåst och med massor "att göra". Just dessa vänner har vi delat så mycket med, de allra djupaste av sorger men också de allra största gåvorna livet ger, jag är så glad att vi har dem i våra liv! Kramar till er M och V och några extra kramar till er underbara lilla J!



Ha det skönt med det som är kvar av helgen, själv har jag bara två veckor kvar till semestern!

Kommentarer
Postat av: Liza

Hon gör fantastiska grejor KatarinaK.. men nog tycker jag att Thelma bör få sig en tupp!! Hon känner sig kanske lite ensam annars...
Härligt med dina dansande tjejer.. men förstår att det är ett hårt slit med så många timmars repetitioner...
Kramiz!
Liza

2007-07-01 @ 16:08:13
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Lisa

Liza: Hmm vill _väldigt_gärna ha den där vasen..men annars blir det nog ett tupp!Det är med dansen som med alla idrotter barnen utövar, som förälder gäller det att gilla läget!*kram på dej själv!*

2007-07-01 @ 20:46:28
Postat av: Kusin m tjej i magen

Vilken FIN höna...*vill ha vill ha vill ha*..Hoppas att ni har det skönt och bra.Jag är inne varje dag och tjuvkikar på ert liv och leverne.:-) Min mobil är knäpp, provade svara på ditt mess men den VÄGRADE skicka..*morrar*
Kram o pöss från oss

2007-07-01 @ 21:25:56
Postat av: Lilla My

Vilken fin höna.Den har jag aldrig sett hos Katarina,men jag är ju inte nne där så ofta.Vad kul med dina dansande tjejer.Jag dansade klassisk balett när jag var liten eller ung kanske man ska säga.Det var superkul.Jag dansade i Luleå rytmik och balettförening och läraren hette Fern Girdlestone. Visst har jag bra minne ? :)Ha en bra kväll!

2007-07-01 @ 21:56:51
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lilla My

Jag glömde ju att säga att du är utmanad.Gå n på min blogg och läs!

2007-07-01 @ 22:00:02
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Vicke

Vad kul med lite shopping och hos Katarina K skulle jag absolut kunna tänka mig shoppa:) JÄttefina saker hon har och tror nog helklart din höna behöver en tupp!
Kram

2007-07-01 @ 22:15:50
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: EVA

Klart att Thelma måste få lite sällskap ! Jag vill också ha...Katarina K har så himla mycket snyggt...
KRAM EVA

2007-07-01 @ 22:22:44
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lisa

Kusinen:Heeej vännen!Vi väntar ju såå på att ni ska ta er en tur!Har ju nåt som väntar här på magen!
Lilla My:Mina tjejer dansar också på LB&R, de dansar klassisk balett fast för Irina Majorova, en fantastisk "lärarinna"! Jag antar din utmaning fast inte förrn imorrn!*kramar*
Vicke & Eva:Vi får se...OM hon gör vasen åt mej förblir Thelma singel..men annars får hon sej väl en tupp!*kramar på er kära vänner!*

2007-07-01 @ 22:55:27
Postat av: evans

Vilken härlig höna! Och snöbollsbusken! Jag har också en som jag flyttade på för två somrar sen. Den har inte hämtat sig sedan dess :( Det där med att glömma kameran känner jag igen. Gjorde samma sak idag... Ha det bra!

2007-07-01 @ 23:28:52
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Lisa

Evans: Snöbollsbuskar har eb förmåga att komma igen, för första året har min inte ohyra!Var tvungen att föreviga det!*kram, så du är hemma nu?-då tittar jag in till dej!*

2007-07-01 @ 23:33:18
Postat av: tina

Den där hönan...den är så fin, undrar om man kan köpa hennes keramik i närheten där jag bor?? Visst är det härligt med blommande buskar...jättehärlig!
Och du...jag har en utmaning till dej!! Kika in hos mej!
Kram!!!!!!!

2007-07-02 @ 00:25:26
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lisa

Tina: kanske att Katarina skickar mot beställning om du ringer henne? Svar på utmaningen kommer senare idag!*kramisar*

2007-07-02 @ 06:14:31
Postat av: Maria-Jag blommar

Hej! Fin blogg du har (men jag ska kolla in den ännu noggrannare sedan...) Välkommen till min (jag är också ny bloggare, har hållit på mindre än en månad)!

2007-07-02 @ 10:40:44
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Fridasfunderingar

Betyder det att jag också är en nybliven bloggare, för jag glömde kameran i helgen IGEN! *suckar*
Jag får ALDRIG visa nåt roligt jag gör bara därför....Kram!

2007-07-02 @ 10:59:24
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Lisa

Maria:Vad roligt att du hittat till mej:VÄLKOMMEN till vårt glada gäng!Jag ska hälsa på hos dej åxå!
Frida:Du, det är såå svårt att komma ihåg kameran, man skulle behöva ett "senilsnöre" till den!*kram*

2007-07-02 @ 15:00:59
Postat av: Hannele

Det var ju synd, att dum glömde kameran, jag har nog bild på allt barnen har gjort, ibland är det lite trötta på sin papparazzi-mamma, men oftast är de väldigt glada över bilderna efteråt :)

2007-07-02 @ 19:33:37
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: stina

Härligt vännen! Fina saker. Sötis!

2007-07-02 @ 20:59:33
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Inte såg jag dig i Luleå inte....Kan bero på att jag inte åkte dit utan softade hemma!!;)
Vilken fin tupp (?) från Katarina K!!! Vill åxå ha en!
Nu ska son sova...skriver mer senare.....Kram!

2007-07-02 @ 21:24:20
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

hannele: jag lär mej hela tiden, är ju van med en sån där "vanlig" kamera, den är med jämt, med det är ju ingen glädje för bloggen...
Stina: Kram själv!
Mariakoden: Pssst nu rear Fina Rum, kanske du borde ta en Luleå-resa nu? natta nu din lilla "mollymus-som"*kram;

2007-07-02 @ 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0