brickbordet...igen.....


  inte mitt bord...men nästan! (bild från Asko-möbler, bordet heter Five)



Det är helt omöjligt att sluta tänka på det! Och jag känner ju hur FRUKTANSVÄRT mycket vi behöver det där bordet i vardagsrummet nu när takmålarmannen är klar! Så på lördag ska mannen och jag åka och titta på det tillsammans så vi tillsammans kan bestämma hur mycket vi inte behöver det där bordet....... på tal om målarmannen (T)..ni minns ju alla min otroligt ovanliga tur jag hade då jag vann? Nu har straffet kommit. Målarmannen T har brutit foten. Vi har ALLA möbler bokstavligt talat ÖVERALLT men blir det nåt målat nää-ää.....är det nån ide´att bära t i l l b a k a möblerna? nää-ää. Det är bara målat ett varv så det ska målas minst en gång till så...vi får leva i allt detta o-liv för vi har ett oherrans o-liv just nu, nåt liv är det då rakt inte..för att inte tala om att en viss mamma skulle ha födelsedagkalas på måndag...vart skulle gästerna sitta? I och för sej saknar vi inte stolar, tvärtom, vi har stolar överallt förutom allt annat som är överallt! Och på det har vi en hund som har hårat- just det- överallt! Jag är så ~jätteglad ~just nu! MEN på biblioteket fann jag den bok vi hade med oss till Rom när vi var dit för nåt år sen (jo, just DET exemplaret följde med, fast jag vet att man inte får ta med sej låneböcker utomlands). Den sålde de ut för en femma, och nu bor den hos mej, så vi kan ta med den nästa gång vi åker, vilket inte alls är för långt borta, hoppas jag! så en liten tröst i allt är det....nu ska jag goggla bilder, kanske klarar jag av att klistra in nån! Jag är såå glad över att ni hälsar på, och om nån av er därute bakar kakorna vill jag gärna höra vad ni tyckte, äckligt eller goda, you tell me! (äsch det löser sej sa han som sket i badkaret!)


Kommentarer
Postat av: Lilla My

Vilken otur med målaren. Just nu har vi min svåger här som tapetserar färdigt äldsta sonens rum.YIPPIE KAYEE!Så skönt att få flytta tillbaka allt i hans rum igen och kunna städa datarummet där allt förutom en fåtölj som inte fick plats som står i hallen,har stått.Lister får vi sätta dit sist .Det viktigaste just nu är att kunna gå normalt där uppe.Brickbordet är snyggt och jag tror att du får det i födelsedagspresent :).Ha det bra.

2007-06-13 @ 20:33:43
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Neeej! så trist med målarens fot.. låter o-kul!!! Men allt brukar ordna sig - frågan är bara när?
Tröstkramar!
Liza

2007-06-13 @ 21:43:06
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Men vad är det för vekling till målare! Nog måste han kunna göra 2 saker samtidigt va: Hoppa på ett ben & måla... Själv jobbar jag för fullt med en otäck hälsporre!! Så hälsa målaren det!!
Kram!!
Ps. Skojar bara.....ang. att jag jobbar alltså....

2007-06-14 @ 11:17:21
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

mariakoden: hälsporre eller inte, det är ändå lyllo dej som får vara hemma!

2007-06-14 @ 11:55:58
Postat av: Fridasfunderingar

Kan ni inte kirra en rullstol till målaren så kan han måla med förlängningsskaft och pensel???Någon måste ju dra honom fram och tillbaka, men det ordnar sig säkert... ;-)

2007-06-14 @ 12:07:45
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Mariakoden

...fast bara nån timme är jag ledig... sen ska jag å hälsporren till jobbet. Hälsporren kan man säga är min efterhängsna otäcka lilla praoelev. Den finns där men gör ingen nyta...Eeehhh...Nä fy... Nu var jag riktigt MEAN. Praoelever är jättebra att ha. Eller hur, Hälsporren? Hälsporren: Jo...jag kan ju alltid kopiera några papper åt dig min älskade hyresvärld......
Kram från mig...å praon.

2007-06-14 @ 12:59:24
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

fridas funderingar:Vi hoppashoppashoppas att han kan fortsätta imorgon, har ett svagt och halvt löfte om det..
mariakoden:Ha, nu är JAG hemma för dagen*pilutta dej* hälsa praoeleven, alltid kan de göra nån nytta, färglägga stenciler eller nåt, varför inte låta eleven städa nåt?

2007-06-14 @ 13:59:37
Postat av: Anna

Även jag är svag för brickbord, och har långtidsspanat på ett par stycken. Maken suckar och frågar ständigt var jag tycker att vi ska få plats med det. Jag har snopet nog inget bra svar...

2007-06-14 @ 17:07:25
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Lisa

Anna: Jag bara _måste_ ha ett...en passande födelsedagspresent tycker jag!*blinkar snällt med ögonen mot maken*vad ROLIGT att du hittade till mej, Anna, jag hoppas att du kommer hit fler gånger och om jag får tid ikväll ska jag titta in till dej!

2007-06-14 @ 18:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0