första listan!

Hittade den här listan hos Mariakoden...nu ska vi se vad det blir av den!(lessen maria, vet inte hur man länkar direkt i text ännu:))))

ACCESOARER:
Väska:
många...alltför många..har en förkärlek för Polarn o Pyrets alla tygväskor..men just idag gick jag och grävde fram ur storasysters utklädningslåda(!!!!)en STOR silvrig chanel-väska(jo mina barn har det lyxigt- de FÅR leka med chanel:)))nej ,storasyster ärvde den efter makens mormor när hon gick bort, en krutgumma som hade smak för livets goda. Just då tyckte vi den var gräslig men silvrig och kul att leka med. Insåg dock idag efter att ha sett åtskilliga tjejer/damer/kvinnor på stan med silvriga och guldiga väskor att den var högst modern så därför åkte den fram ur utklädningslådan. Återstår dock att se om jag vågar använda den... Annars är det en fin väska i skinn från VERA som hänger med jämt..

Plånbok: En brun Bridge-plånbok som svärmor gett mej. Fantastisk och outslitlig! Ju mer man använder den desto vackrare blir den!

TEKNIK:
TV:
Hmm detta är värt att skämmas för...Vi har 6(!) tv-apparater...en stor platt i vardagsrummet, en mindre platt i köket, döttrarna har varsina monster (storasyster har dessutom dvd och karaoke medan lillasyster baaara har tv och karaoke) Vi har 2 vhs och 3 dvdspelare. Vi har dessutom tv i sovrummet och en i allrummet...I-lands hysteri eller?
Dator: Vi har 2 stationära och en bärbar...mannen är i branchen så att säja...märke? HP såklart!

BADRUM:
Tandkräm:
Colgate och nån äcklig frukttandkräm som töserna har...
 Hårprodukter: Sebastian är de allra flesta...
(har inte huvudvärkstabletter i badrummet men jag använder Ipren, Treo blir jag -jo det är sant-berusad av! Billigaste fyllan ever!)
Doft: Escadas "Sexy grafitti"
Hudkräm: LdB i stooor pumpflaska, med tjejer i huset går det mycket "kräm"
Till ansiktet: Lumene (just nu i allfall, brukar växla med estee lauder mellan varven)
Schampo: Respons
(använder inte balsam - har alldeles för kort hår för att det skulle behövas men döttrarna använder Dove eller Respons)

MAT OCH DRYCK:
Mineralvatten:
gillar kranvatten bäst, (måste jag dricka flaskvatten är Evian det minst dåliga)
Vin: Dricker inte mycket vin överhuvudtaget, ett glas till maten ibland och då är det "Rosemount Estate" som gäller...alltså rött! Fast vitt vin är gott att blanda med cider...
Bröd: Alltså här är det ju grövre desto godare (och hur lät det där då?..)som gäller ..jag gillar finskt rivet knäckebröd, ni vet mjukt bröd som är precis snäppet ifrån att kallas hårdbröd)
choklad är ingen jättefavorit, isåfall ska det vara Center....och mörk choklad gillar jag inte alls!

HEMMA:
Säng:
En Ekornes
Lakan: Just inbäddade "Satin" i beige och vitrandigt
Porslin: Kaj Francks "Teema" för Arabia För dryck är det "Höganäs" som gäller...

FÄRDMEDEL:
Bil:
V70 för familjen och Nissan Micra för stadsturerna
Flygbolag: sanningen att säja så har jag noll koll på vem vi ska flyga med när vi åker till de sydliga breddgraderna i augusti-september...
Taxibolag: Hmmpff...vi bor alldeles för långt från civilisationen för att ha råd med taxi:)))om vi tog taxi till staden skulle vi aldrig ha råd att åka dit, vi är där alldeles för ofta! Annars har vi världens allra goaste svärfar/farfar/pappa som alltid ställer upp som chaufför, i ur och skur!

MEDIA:
Dagstidning:
Pite-Tidningen!
Media: Sköna Hem!
Sajt: Tjuvlyssnat!

ÖVRIGT:
Frisersalong:
"Stil" i Norrfjärden, med Ann i spetsen, har följt med henne överallt sen hon lämnade LOOK i Luleå, världens bästa (och gulligaste-raraste)frissa i världen, innan henne var jag vilse...hon är BÄST!
Bank: Swedbank
Cykel: en röd mycket ny och fin 3-växlad cresent med breed sadel och högt styre! Superfin!

Här kommer extraövrigt särskilt för Mariakoden fast ni andra kan ju ta del av det också!
*jag hatar blått, jag verkligen h a t a r blått, alla slags blått men särskilt koboltblå!
*Jag har ett förflutet som (Free)Style- fan... än idag är jag lojal och ääälskar Christer S!(gessle går bara bort!)
*Jag är troligen Peter LeMarcs största fan -nu och för alltid!
*Jag har älskat "Nena" så mycket att hennes 99 luftballonger återinförskaffades till ett party ifjol...och upptäckte att det var så fruktansvärt värdelöst dravel att jag blev tvungen att ifrågasätta hela min uppväxt:)
*Joan Jett ÄR fortfarande rätt bra!
*Jag har gått klädd som Howard Jones och tyckte att jag var rätt häftig (fruktansvärda åttiotal!)
*Det fanns en tid när jag tyckte att Richard Marxx var balladernas kung....
*Jag har faktiskt haft flera "tubkjolar" och en var cerise...
*Jag tyckte att "Knigt Rider" och "Mr&Mrs Smith" var bra tv-serier....

Nu ska jag ge mej....Memory Lane är stängd för ikväll...Fast du, L min allra goaste gumsa, om du hälsar på kan vi ju gå nedför den tillsammans, vi kan alltid göra vår "Joan Jett dans", vad tror du om det? Tror du ens att vi kommer ihåg den? Till alla er andra; over and out!
 En liten bild från vår förstukvist...jag bara älskar mitt lilla vita hus, till hösten ska vi tända ljus därinne!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh, en ny bekantskap... trevligt! Och nu fick jag ju veta mer om dig också. Kul kul! Lycka till med bloggandet!

2007-06-09 @ 23:00:48
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: stina

Kul läsning! Kramis på dig!:-) Stina

2007-06-09 @ 23:03:02
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Oj voj... Det var många "samma lika"...
Vad är det med Koboltblå som gör att man ryyyyser av obehag??????
Det är så gräsligt.....färgen talar jag fortfarande om=)
Gillar speciellt vissa låtar med Le Marc. Ett troget hjärta, ryyyser av välbehag=)
Var du åxå synthare? Jag älskade H. Jones! (eller orvar jones som kompisarna sa....kul, nääää)
Nä, nu ska jag läsa om Hälsporre på nätet!
Gonattkram!! //M
Ps. Söt dotter du verkar ha....ser mest ryggen....=)

2007-06-09 @ 23:24:30
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Vicke

Kul läsning:D
Vad examensfin dottern var, det är verkligen sommar då skolan slutat!
Ha en fortsatt bra helg!

2007-06-09 @ 23:30:00
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Lisa

Isabelle:vad kul att du hittat hit!Hoppas du kommer på fler besök!
Stina:kram själv, jag är ju såå besviken på att jag inte vann!(vår såå säker på att jag hade det rätta svaret)
Mariakoden:blått är verkligen fult och kobolt(eller kinablått)är väl det blåaste som finns, därför är det väl fulast? Gillar alla LeMarc fast "Little Willie John" är all-time-favourite*hugz*
Vicke:det var lite meningen att inte se framsidan hihi, när hon vill synas på nätet har hon valt det själv och är stor nog att förstå innebörden...fast jag kunde inte låta bli att visa hennes fina frisyr, med _levande_blommor i håret...

2007-06-10 @ 09:35:01
Postat av: Lilla My

Kul att veta lite mer om dig.Jag ska försöka haka på jag också...på ett tag. Ha det bra!

2007-06-10 @ 10:16:50
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: stina

Kramisen / Stina

2007-06-10 @ 10:38:16
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lisa

lilla my: ja, haka gärna på, jag vill ju veta lite mer om dej också!
stina: bull-kramar får du, jag är alldeles mjölig av bullbaket!

2007-06-10 @ 13:58:00
Postat av: Kusinen vettu

Heio...glider bara in här och hälsar på.Ska skaffa mig en egen blogg när vår prinsessa är född..:-) Många fina bilder och rolig läsning.Kram kram

2007-06-10 @ 17:22:14
Postat av: Lisa

hej goa kusinen! Vad roligt att ha dej här! Kom gärna förbi, både IRL eller här, antar att det är enklare att hälsa på här! pussa lill-fian i magen*kram*

2007-06-10 @ 18:15:44
Postat av: Lilla My

Jag har länkat till dig.Hoppas det är okej!

2007-06-10 @ 20:00:39
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0