Måste bara visa en bild (eller två) av målarkaoset...


   burkar till höger och vänster......    
   

Just nu lever vi i en krigszon...Vi har ett stoooort vardagsrum på i runda slängar runt 70kvadratmeter...Ett fult gulnat furutak tronar över vårt annars så fina rum...men nu är det på väg att bli ändring på det! Målarmannen T har varit här och påbörjat sin dryga uppgift att förvandla fult gulnat till vackert vitt blänkade....Eftersom det är ett drygt arbete med grundmålning och taklister som ska målas så ville han börja redan idag...Och vi som aldrig brukar sova länge gjorde det just idag så vi hade inte ens hunnit börja äta frukost när det ringde på dörren! Paniktömning av vardagsrummet utbröt, hysteriskt sprang maken och jag omkring varann för att tömma rummet..Gissa hur det ser ut i de andra rummen nu?? Och i detta kaos så bestämmer sej Lisa för att det är dax för ett stort bullbak(jamen, det är ju ändå mulet och T ska måla då kan vi ju ändå inte bada-förklaringar till min make som trodde att alla getter  lämnat området helt! dvs frun hade blivit spritt språngandes galen)men nu är bullarna bakade och klara, målar-mannen har lämnat området och frun i huset har dammsugit så noga så gott det nu går för alla möbler som står huller om buller...systrarna är nybadade och det är bara lite plock kvar av dagen. Ingen ide´att röja ordentligt, imorgon är han här igen, målar-T och ska slipa(oo hemska slipdamm!)och måla igen...men vi får fina tak! Så kramar på er, alla där ute imorgon är en ny vecka, och jag har många veckor kvar till semestern...närmare fyra tror jag att det är(visst är det stackars mej?) see yah!



image17  det blir ju rätt bra ändå....och jag inser att trots att jag knappt har några prydnadsaker här i vanliga fall så är det allra finast att vara helt utan....

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Så fint det blir!
Ska bli kul att se hur det blir när du piffat till det;)
Det blir snyggt med vitt tak!!!
Vilken snygg öppenspis ni har!=O
Nä, nu ska jag gå å vara trevlig...vi fick besök!
Men ha det så skönt ikväll... Kram!!

2007-06-10 @ 20:15:42
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lisa

Mariakoden:just nu känns det som om vi kommer att leva i kaoset för evigt...ha det gott, och du, hur blev det nu, vad köpte du för träd?

2007-06-10 @ 20:56:22
Postat av: EVA

Jättekul att du länkar till mig ! Och vilken fin blogg du gjort !
Läste lite snabbt genom dina inlägg och såg att du läst Diana Gabaldons senaste bok...läs dem från början !!! Har läst alla utom den sista och de är bra !
Och vilka fina bilder från ditt hem...kul att få se !
KRAM EVA

2007-06-10 @ 21:01:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Barbro

Oj, oj, oj vad du ligger i... har fullt sjå att läsa ikapp... jag har varit lite krasslig och inte orkat ta mig till datorn i helgen... Vilken underbar spis! det är ändå något visst att vara mitt uppe i en renovering, ett kliv in i något nytt.. (hehehe... hrm, ja renovering är ju just det...)Intressant lista, jag kanske också norpar den idén... kramar till dig från mig

2007-06-10 @ 21:39:55
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Lisa

Eva: Hej!!Det känns såå kul att du hälsar på! Jag som har "snokat" runt hemma hos dej så länge!*kram*

2007-06-10 @ 21:40:26
Postat av: Liza

Hej kompisen! Kul med renovering.. vilken skillnad det kommer att bli med vitt tak!! Fina bilder du visar (har läst ikapp) från hemmet - ser fram emot fler!!!
STORKRAM!
Liza

2007-06-10 @ 21:43:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Lisa

Barbro: hoppas du kryar på dej, jo den är vår käraste ägodel, spisen, den i sej är anledningen till att vi köpte huset..både vacker och effektiv..gör gärna en lista, det blir kul att läsa!

2007-06-10 @ 21:44:19
Postat av: Lilla My

oj,oj slipdamm är inte kul.Men du får trösta dig med att resultatet blir snyggt. Vilket härligt vardagsrum ni har och snygg spis.Sov gott

2007-06-10 @ 23:10:46
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Den där målarästaren skulle gärna få komma en sväng över till oss. Även om en del av våra furutak blivit vita efter hårt arbete, så återstår en hel del tak ännu... *suck*
Det blir en så´n skillnad, och ni kommer verkligen att trivas med ert "nya" tak. Det är som om man lyfter takhöjden flera centimetrar!
Snyggt!

2007-06-10 @ 23:25:09
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Vicke

Sen när han varit hos Sara kan du väl skicka honom till oss vi har gott om furugult som skulle få bli så vita och fina som ert. JÄttefint och vilken skillnad!

2007-06-10 @ 23:44:58
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Lisa

Liza: Jag är ju så dålig på att fotografera! Men jag jobbar på det!
Lilla My:önskar jag hade en knapp så att jag kunde hoppa över allt städande som väntar..
saravillfara:Vi ser redan nu hur rummet blivit "större" och då återstår många varv innan han har målat klart! Vad kul att du tittar förbi!*kram*
Vicke: Vi har också gott om furuful-gult...ALLA tak i hela huset är furugula...nästa steg efter vardagsrum är hall/kök..lika mycket träyta där..sen kommer han och tar övervåningen*kram och tack för titten!*

2007-06-11 @ 06:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0