Oj vad tiden går fort!

I fredags hade vi allra finaste vännerna här på spontan-middag.

Såna middagar blir ofta de bästa, och fredagen var inget undantag.
Många skratt och en hel dos med både självinsikt och självironi.

Blandat med allvarligare funderingar kring livet som föräldrar.
En kväll då livet är som bäst!

Inte blev den sämre för att gästerna hade presenter med sej.
 Och fin-vänninan som känner mej så väl, och vet vad jag tycker om, hade med sej en present från Katarina K.

 Tack och åter tack!



image197

(foto: privat©)



Och inte bara present till mej:
döttrarna fick jordens coolaste bokstäver. Ni som läst Pite-Tidningens repotage vet vilka jag menar.
Tyvärr hittar jag inte igen det på nätet,
men det handlade om mamman som inrett dotterns rum med färg....Och HON hade de bokstäverna....
Flickornas blir inte alls färg-glada...de blir SVARTA....liiite coolare tyckte döttrarna
 fast kanske mest jag :)

  Stora S ville ha guld men hur fint är det mot ett furu-ful-gult tak?
Plötsligt lät svart helt ok.

Lilla S ville ha rosa. Eller lila.
Plötsligt lät svart helt ok.
Men nu talar vi om sken-demokrati.
Mamman säjer helt stilla; "vill du verkligen HA rosa -en bäjbisfärg???? Jag trodde du var större än så........."

Plötsligt lät svart helt ok.



Och båda har fått välja färg heeeeelt själva.....



Helgen har svischat förbi i vanlig ordning.

Middag på fredagen,
Lions loppis på lördagen (och INGENTING förutom en uråldrig julgransfot inköptes!
Jag håller nog på att bli sjuk?)
Vad jag ska göra med julgransfoten?
Jo, till Jul ska jag härma Maria (jag blommar) och göra en ljustake av den....
Ryktesvägen fick jag höra att loppisen i Norrfjärden hade haft bättre utbud. Men var jag där? Näe, vi åt glass i solen på stan istället!
 Och handlade ramar.
 
Nu sitter de där.......världens finaste tavlor!



image196
(foto: privat©)


Och här är söndagen. Vi har premiärgrillat i vår Weber....TVÅ dagar....lilla S tyckte att "nu luktar det sommar, får jag barfota nu, mamma?"
Träning  med bara halva syskonskaran då lilla S blivit förkyld. (vill inte riskera en sjuk Valborgsmäss). (OCH HEJ Lilla My! Ledsen att jag var osocial, men min bok är på sluttampen nu!)

Och nu faller regnet...
Blöttblöttblött. Men vad gör det? 
Hejdå hejdå hejdå snön!

Och imorgon kommer de flygande, precis som vårfåglarna  småkusinerna och bästa svägerskan! Äntligen.

Moss å grankott på er gullisar! Imorgon ska jag hälsa på.

Nu: filmtajm!
 
Och nu är måndagen här. Men kort-kort vecka bara! Tre halvdagar och sen lov!
Fredagen avrundar vi veckan på restaurang.......Mums!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Så roligt att du hittade "en sån" julgransfot som man kan ha ljus i istället!

Jag orkade inte fara till stan och trängas på Lions, men var förra veckan till Vischan istället...
Man kan förstås gräma sig över alla ev fynd man kanske missar på en sådan stor loppis. Får tro dig och hoppas att där inte fanns något jag ville ha heller.=)

2008-04-27 @ 20:54:31
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Liza

"Missade" Lions helt och hållet för 4:e året i rad!! Behöver ingenting, eller rättare sagt maken tycker att vi inte behöver någonting utan ska skänka saker till Lions istället. Nu bär jag mina prylar till Kupan titt som tätt, har rensat ut i stugan i helgen och vips så blev det en kasse igen!
Tavlorna blev så fina.. passar så bra ovanför byrån!*me like*
Ha det så gott denna härligt korta arbetsvecka!
KRAM!

2008-04-27 @ 21:53:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Vicke

Låter som en härlig helg och vad fint det blev med de nya tavlorna!

2008-04-27 @ 22:01:08
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Spontanmiddag lät helt i min stil! =)
Å, barnen väljer heeelt själva. *fniss*

2008-04-28 @ 07:50:50
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lotta

vd mysigt ni haft det! tavlorna e ju jättefina!

2008-04-28 @ 11:07:35
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Lilla My

Känn ingen press att prata när du ser mig.Jag hade ändå pms så jag kanske hade ställt mig och skrikiit åt dig ;)..skojar bara..Jag vill också ha sånt främmande.Vad heter de så kanske jag bjuder in dem hit...hihihi...Kvinnans list är stor och du skötte dig jättebra när du lät barnen välja färg...Ha de gott

2008-04-28 @ 15:04:08
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lotta

hihi :-) ja det är en äkta lamino!! :-) kraaaam

2008-04-28 @ 15:14:04
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Lisa

Rosa vs svart då alltså :D
Tack för kommentaren hos mig! *bugar och bockar*
Mmmm så mysigt att avsluta veckan med restaurang besök. På torsdag ska vi nog bege oss till Glassbåten i Åhus igen och då ska jag ha kameran med mig :D Ha en trevlig måndagkväll! KRAM

2008-04-28 @ 21:58:37
URL: http://lisenis.blogg.se
Postat av: EVA

Julgransfötter är väl inte dåligt heller... Jag hittade ju bara några brickor och en burk !
Snyggt som vanligt från Katarina K...
***
Hoppas Du får en härlig Valborg med massor av goda korvar och mys vid brasan !
KRAAAM EVA

2008-04-29 @ 11:34:17
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0