Här pausas det lite grann.......



(privata© foton som förställer min gula ros, mina rosa Tornedalica rosor och min rosa vildros.)




Vi badar lite, vi shoppar lite och vi renoverar lite.


 
Tapeterna har kommit, men eftersom det inte är lördagsöppet så hämtar vi dem först på måndag.



Sen ringde affären som ramat in min "hemlis" som Lina gav mej.
Klar att hämtas ut efter monteringen....



Jag längtar att få sätta upp den nånstans i vårt ny-gamla kök eller vardagsrum.....
(om jag nu vågar spika i den nya tapeten??????)



Det har fnissats nätterna igenom den sista tiden, sovkompisarna avlöser varandra,
men inatt sover stora S hos bästa vännen,
så då passar vi på att se tv´ns maraton med Lara Croft......
rätt slappt och underhållande!



Vi har lagat en expriment-rätt, stek som tillagas i ugnen över färska björklöv, SUPERGOTT!!
(receptet kommer; hinner inte ikväll innan Lara:)


På tisdag är det paltfest i stan, och affärerna har öppet till nio.
Den här gången ska jag INTE ha ont i halsen!
Vill ju få se en och annan engelsman....(eller kvinna för den delen:)
Jag hörde(eller läste) om hur det var i Luleå när en sån här stor båt la till.
Tydligen skulle folket (turisterna/gästerna) ombord ha delat ut gåvor till dem som stod väntande vid kajen.
Glaspärlor till infödingarna eller hur det nu var?
De kanske inte förstod att folket stod där för att se båten  -turister har vi så det räcker!





Lyxkryssaren Black Watch
Bilden kommer från Pitea.se
och envisas med att sitta där,
på sidan. Jaha, då får den väl göra det då!


Ha en fin söndag!
(håll tummarna för badväder!)


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, badväder eller inte, ungarna har badat här i poolen ändå...o nu ligger dottern här o huttrar i soffan. Vad kul med paltfest, då är det väl liv o rörelse i stan...ha en skön kväll, kram

2008-07-13 @ 20:04:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lotta

bad shopping och renovering later kanon!!! Hoppas ni har de bra!!

2008-07-14 @ 16:30:39
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: m a r i a k o d e n

Hallå...

Då blir det nog en sväng på stan.

Min för närvarande snälla sambo lånar säkert gladeligen ut sitt kreditkort åt mig....=)

Du ska bara veta så snygga tapeter vi köpt idag....

=)



Ha det bra, vi ses på stan kanske!



Kram!

2008-07-14 @ 23:06:23
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Jo den är åxå fin..den du menar..=)

Oj så jag längtar!

Vi har typ bara vitt i hela övervåningen å vitt trätak så dottern får ha kvar vita väggar men med eldblomma på en stor vägg. Utanför hennes rum har vi en gräslig (förr var den cool, nu framkallar den kräkningar) modern medaljongtapet....Urkas!

Där ska den andra tapeten sitta... Å en annan dotter ska få randigt å sonen vet jag inte vad han ska få....

Det gäller att passa på nu när sambon vill göra om!!

Vi ska köra på lite gammelsvenskt tema på övervåningen blandat med ikea...... (ska inte köpa nytt utan vi har en massa möbler sen förr....)



Det är nog ändå kul med inredning...jag kanske inte är så less egentligen....

(Din förtjänst...tackar!)

Vi ses vid båten då....eller så sover man.....;)



Goooonatt!!!

2008-07-14 @ 23:37:48
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Number nine on Melon Lane

Låter som en bra blandning på sommaraktiviteter:) Fina pausbilder.

2008-07-15 @ 10:18:31
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0