I en annan del av universum

Bor en annan Lisa

Hon är också 37 år men hennes blogg är BIT~BLOGGEN.
Hon är för det mesta arg, och hon skriver bitska, ilskna inlägg om saker som gör livet surt.
Hon skriver när hon känner för att bita nån.

Idag hälsar vi på hemma hos henne.
Vill du inte läsa om gnäll, morr eller läsa ett långt inlägg är du välkommen tillbaka en annan dag.

Bit-Lisa är arg över att hennes hesa hals rösten som totalt  försvunnit gjort det så svårt att prata ens några futtiga ord, att hon efter jobbet var fullständigt slut att hon sov sej igenom hela fotbollsinvigningen...surt.....

Bit-Lisa är arg över; att på sommaren, då man bara vill vara ute, visar TV´n så många tvprogram att man missar alla.
På vintern, då man vill vara inne visas inte ett sk*t på tv.......

Bit-Lisa är ruskigt irriterad på den där danska nätbutiken som måste ha en annan valuta-omräknare än gängse standard.
Nätbutiken som la på 80 kronor helt ur det blå på favoritbyxorna (som redan var väldigt dyra) och som inte gick att hitta nån annanstans än just där........
[Hon hälsar att hon  inte ens tänker tala om vilken butik det är, för den är inte värd ens den lilla gratisreklamen....]

Bit-Lisa är ARG på att det inte finns lediga demens-boenden för att det är sommar.
I hennes boende-omgivning finns det en *** som slår sin *** helt fördärvad p.g.a. alzeimers.
Slår näst intill döden....Bit-Lisas man har flera gånger fått rycka ut akut för att förhindra dödsfall. Och det är sant.. 
Och detta får fortgå för att det inte finns lediga platser på nåt vårdhem, sjukhem, äldreboende eller whatever. FÖRDJ***VLIGT!!!!!!!
Detta skrämmer barnen i omgivningen så att mycket att de inte längre vågar gå till/från varann.


Bit-Lisa är arg över att det har regnat i två veckor. Regnet kom just efter sprayandet på snöboll-buskens äckel-lus och efter sprayandet på häggspinn-malen. Regnet har sköljt på bra.
 Alla ohyror rapporteras må bra efter omständigheterna.


Bit-Lisa är sur över tallar i största allmänhet.
Men särskilt på tallar på tomten i synnerhet.
 Alla hennes fönster var blanka och fina tills tallarna släppte sitt j*kla pollen/frömjöl.
 Det tillsammans med regnet har gjort Bit-Lisas fönster till en slags ful-gul randig smutshärd.

Nu till nåt helt annat.
Vet ni vad BIT-Lisas "BIT" också kunde stå för?

Bibliotek
Inredning
T

Men det är ju givetvis en slump. Eftersom min blogg ligger i den här delen av universum.
Och nu är vi tillbaka igen. Inga sura miner mer.
Idag skiner solen och det kan bli ett dopp idag, eller åtminstone imorrn....




Det är en vecka kvar till semester och eftersom jag ska "flytta på mej" inom jobbet (ca 100meter bort:)
så har mina underbara kollegor uppvaktat mej med ett presentkort hos.....
*trumvirvel*

KATARINA K!!!!!!! (ni kan ju gissa hur väl de känner mej:)

Sen längtar vi efter lite samvaro med våra vänner i grannkommunen......
grill*vin*barn som leker i gräset*översovning*
snart......

Nä, ni nu ska den här familjen äta frukost.
Och nånstans under helgens 48 timmar ska vi hinna med  en storhandling också........




(Båda bilderna är privata och föreställer vår dubbelblommande creme´färgade syren på stam. )
(Helt underbar, eller hur? Vi som var rädd att den skulle blomma över mitt under allt regn...)

BajBaj





Kommentarer
Postat av: Lilla My

I en annan del av universum finns det så många bitlisa emellanåt =)Ha det skönt

2008-06-28 @ 09:14:23
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: m a r i a k o d e n

Gud så härligt inlägg av dig!!

I like it!

Den här Lisa var verkligen en cooling!!

Henne vill vi se mer av!

;)

Hon kan förresten bli kompis med sur-fucking -maria!

En maria som insett att människor som varit rejäla å snälla är jävligt falska å snackar sååå mycket skit...å baktar folk.......



Suck.



Hoppas du får en strålande sommar av det som är kvar.....



Å sur fucking maria tappar åxå rösten titt som tätt.....



kram från mig!!

Ps. Fucking sur maria hälsar till dig ;)

2008-06-28 @ 17:30:38
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Maria

Ojoj, här var det arga Lisa som är i farten, men du, det är helt ok, man får vara arg ibland, o du har ju bra argument tycker jag....hoppas allt blir bättre, kramar

2008-06-28 @ 18:48:17
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maria

Ibland så behöver man rasa av sig!!

Kanske känn sskönare sedan...

2008-06-28 @ 21:17:12
URL: http://[email protected]
Postat av: m a r i a k o d e n

Godmorning!

Nopp, igår bröt jag det....=)

Kände att det var dax med en ny duk!!

=)

Hoppas du får en suuuuuperbraaa dag!

Det verkar bli suuuperfiiint väder!!



Tjooo hooo.....

2008-06-29 @ 08:37:52
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Från förråd till gästrum - Therre

Jasså, vi har samma Lagerhaus! ;) Får spana in om jag hittar filten där nästa gång då, har bara varit dit en gång sedan de öppnade, och då köpte jag endast en disktrasa och en tygpåse. Haha! ;) Det är inte likt mig. Fanns ju mycket sött, men inget jag kanske kunde se hemma hos mig...



Och du - det är ok att vara på dåligt humör ibland... Jag själv sitter på jobb och har inte fått i mig mat och har ont i magen, vädret är mulet och jag hade tänkt hinna ta en buss till Luleå idag efter jobbet, men hinner inte :/

2008-06-30 @ 08:38:03
URL: http://forradtillgastrum.blogg.se/
Postat av: Malin B

Underbara Lisa! =)

Skönt att du är fullt normal och har flera sidor om jag säger så.

Klok och sund.

Fina bilder dessutom.

2008-06-30 @ 10:16:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Kusinen från landet

Du vännen...man måste få vara arg emellanåt! Känns SÅ skönt att få gnälla av sig lite. :-)



xoxo

2008-06-30 @ 20:34:04
URL: http://lillaagnes.blogg.se/
Postat av: Lina

Aj aj aj... det låter inte kul för Bit-Lisa just nu! Då kanske jag kan glädja dig(?) med ett färskt tryck av den där tavlan du tidigare efterfrågat... Jag har ett tryck liggandes intill mig och jag bara undrar om du vill maila mig din adress så skickar jag det bums. Jag känner för att ge det till dig, som tack för ditt stöd och dina alltid så rara kommentarer.

Som sagt, hör av dig så snart du kan. Jag kommer ju att köra förbi din by på väg till Boden imorgon och om du hinner ge mig en bra vägbeskrivning kan jag snäppa förbi och droppa av den i din låda... :)



Kram kram och hoppas du blir på bättre humör nu.

2008-07-01 @ 22:38:38
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0