Streetmåndag

Och mattetisdag


Här står allt still.

Vi väntar med (spänning?) på asbest-provet i köket.
Riv-och-bygg-upp-och-lägg-nytt-golv-firman tror inte att det är asbest i den understa mattan (under laminatet, under plastmattan) men de vill ta det säkra före det osäkra......
Resultatet för vår del blir ytterligare väntan...Först nästa måndag får firman provsvaret och först då får vi veta om en asbest-sanerar firma kommer eller om rivningen fortsätter.......


Visst har jag sagt att vi ska fira jul på bortaplan i år?


Undertiden läser vi läxor. Och dansar. Och kramas emellanåt.......

Och mamman drömmer om ett helt, rent kök med rutigt golv.......


(tapettavlan nr 2 ligger där den ligger, vem har ork  till inspiration när man har hål i golven?)


Lampan (som är vägghängd med en stel, svängbar teak-arm ska ni få se när golvet blir klart, DÅ ska jag piffa!)



(bild från colorama)

Vi höres vänner, jag tror att jag precis som du, Lina har drabbats av bloggtorkan....

Zooma bilden

Kommentarer
Postat av: Anna B

Lina har kommit tillbaka idag! Kram Anna

2008-11-04 @ 21:57:17
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lina

NEJ, inte du också?!?! :)



Tja, vem förstår dig om inte jag...

Och vem gillar dina snygga teaklampor om inte jag... :)

Nu behöver du inte tråna efter min hallampa, din ser ju på pricken ut som min. Jag har till och med bytt skärmen till glas tidigare i höst så likheten är slående!



Jag håller tummarna för att all renovering går bra och så längtar jag efter det där "piffiga" inlägget som kommer när väl tiden är mogen!



JÄTTESTOR KRAM från mig

2008-11-04 @ 21:57:53
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är mycket mera inspirerande att piffa än att riva upp golv!!!

2008-11-05 @ 09:36:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Kikar bara in för att önska dig en härlig helg !

***

KRAAAM EVA

2008-11-06 @ 16:27:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0