Påsk

Jag borde väl skriva GLAD PÅSK.........
För det är väl det jag borde känna?



Nu när beskedet fått "landa" och min man och jag har fått tala med de inblandade så känns det bättre.

Bättre men inte bra.


När sorgen river i hjärtat på en vän, när vi hör att förtvivlan är så stor
och när oron för framtiden står i vägen
då är det svårt att vara glad.


Trots det är jag glad
Glad för en vän som gjort ett svårt val
Glad för en vän som vågade trots att inget blir sej likt
Glad att vi får följa med och se vart det spännande valet leder.



Men det är en glädje blandad med  känsla av förlust



Men till er andra därute säjer jag,
krama era nära en extra gång
man vet aldrig hur morgondagen blir
Glöm inte att tala om för dina älskade att du älskar just dem
Visa din uppskattning när någon visar dej kärlek och omtanke
Ta ingen för given
Var tacksam för att just du får dela just deras liv och
glöm inte att säja det till dem
Det kan var det som gör hela skillnaden för
du vet aldrig när du kan mista dem


Och till bästa kusinen säjer jag bara; (appropå dagens pigga-upp-Lisa-sms)
Tyvärr hade vi slut neon, och vi har ingen katt. 
Därför undrar jag om det räcker med att jag har badat hunden i fotogen och att jag har polerat dammsugaren?
Ses vi vid sista avfarten före blåkulla???

Och till fina efterlängtade Lotta; vi ses imorgon, jag har just bakat bullar!!!!


GLAD PÅSK
alla kända och okända som hälsar på!

Kommentarer
Postat av: LillaMy

Kloka ord.Ha det gott oavsett om det är påsk eller inte.Sånt vet känslorna inget om.Kram

2009-04-08 @ 18:21:26
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Instämmer! Du är så klok!

KRAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-04-08 @ 23:57:08
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Vicke

Kikar in för att önska en Glad Påsk!



Tack för dina kloka ord:D

2009-04-09 @ 22:29:02
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Lina

Kloka och tänkvärda ord!



Utan att veta vad som drabbat er så känns det du skriver så nära och sant. Jag/vi lever själva i en period av osäkerhet och sorg då livet för min pappas sambo inte alls är lätt just nu, och det känns så otroligt viktigt nu att fokusera på det som är gott, ta vara på tiden och verkligen leva i nuet. Inte hålla tillbaka och "fega ur" utan att satsa medan man är frisk och kär. Sedan har man inag garantier ändå... så klart.



Jag har varit en dålig bloggläsare den senaste tiden, det har som sagt varit allt för mycket i mitt liv, men jag har tittat in någon gång då och då och uppdaterat mig hos dig. Det låter att blir riktigt fint efter all renovering.



Stor kram till dig och stormagen... :)

2009-04-18 @ 23:09:21
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0