Blekvit tisdag.......

Med risk för att låta som om jag vore hundra år.....

DET VAR BÄTTRE FÖRR.........

Förr i tiden, när jag var barn, DÅ, då var det snö vid den här tiden på året...
Inte för att jag har nåt emot västkust-väder, men då hade jag ju liksom velat bo där också...

Inte som nu, i "fel" landsände och så har vi fått den enda nackdelen västkusten har, just vintervädret..

BLÄ!
(även om det ligger vitt på marken just nu och man får vara tacksam, så lär det väl försvinna innan jul...)

Igår när jag, hund och lilla bråkade med vädrets makter på vår dagliga promenad önskade jag att vi hade bokat en lång resa över julen, typ, vart som helst, för detta eviga is-regnade håller på att ta knäcken på mej!

OM det nånsin blir bättre väder ska jag adventsfotografera litegrann, och så lämna en rapport från årets julfest..
(HERREGU´vilket fylleslag, -vilket makens firma INTE stod för, utan snarare alla dit-bussade pitebor)


(närbild på lillans säng, "Minnen" från Ikea -som dock än bara används som sovplats på dagen.
På natten, ja då sover lillan så gott mellan oss, och det lär hon göra i många år till!)

Kram å hej!


Kommentarer
Postat av: mo

Åh visst var det bättre förr...då var det snö på vintern ju, här är det bara grått o trist, skulle kunna vara en trist höstdag...eller vår för den delen...nej mer snö, jag vill ha mer snö (för att citera adolphson o falk som är med på julcd:n som snurrar hela tiden)....Söt liten säng lilla har..



Alltså den där fåtöljen fick jag av mamma o pappa när jag var ung tjej o bodde hemma. Minns inte var de köpte den, men när jag visade den för länge sen på bloggen var det någon som sa att de hade en likdan o att den är köpt på Ikea...det stämmer nog men jag minns som sagt inte....den är lite cool faktiskt o har stått hemma hos mamma o pappa ända tills för något år sedan då jag tog hem den...



kramkram

2009-12-01 @ 15:25:45
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Vicke

Kan bara hålla med om att det var bättre förr, blev helt övertygad i morse när jag bänkade mig för att se julkalendern...;)

Kram

2009-12-01 @ 22:27:39
URL: http://vickes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0