Hjärtat fullt av glad-bubbel



Trots att det här är en av de värsta novembermånaderna jag varit med om (vädermässigt, alltså) så har den bjudit på många fina stunder.

I fredags var det en av dem, då jag och miniatyr-syster tog bilen och besökte Lina och deras lilla miniatyr-syster.

Vilken dag! (och vilket fika!)

Precis som jag tror på kärlek vid första ögonkastet så tror jag också på "väninne-kärlek" vid första ögonkastet.

Ni vet, när man känner direkt att det bara säjer "pling" och så sitter hon där, på en självklar plats i hjärtat....


Det var som att komma till en väninna jag känt i många, många år, inga konstigheter utan bara trevligheter...

Jag hade kunnat stanna där hela kvällen!

Och vilken fin liten dam de har som skapar böcker (me like!), som roade vår lilla med både sagoläsande och bild-skapande, maken till söt-glad fyraåring har jag nog aldrig träffat!



(Två av Linas illisar följde med hem, och så fina som de är borde jag göra dem rättvisa och fotografera dem i dagsljus, men då lär ni få vänta tills i mars.....den andra kommer upp lagomt till första advent-helgen, då den är en underbar jul-illis)

Nu ska jag deppa lite över det trista vädret, leta fram julgardiner och stryka tvättberget som är i storlek av Kebenekaise, och efter det är det dags att hämta hem en mormor och morfar från flyget!

Kram och på återseende!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror också på första ögonkastet... Vet du, jag var nog inte riktigt klar när ni åkte och hade gärna suttit någon timma till. Så himla trevligt var det! Tror också att er miniatyr väckte småsyskondrömmar hos vår minatyr och det tror väl jag det för maken till charmigare baby får man leta efter. Hon har bokstaverat hennes namn för alla hon träffat och hennes farmor kom osökt att tänka på Astrids bok. :)



Hoppas verkligen att vi snart träffs igen!



Men du, det där blev ju riktigt bra! Det var dina önskemål, jag bara skapade och visst känns motivet rätt i er miljö av virr-varr och teak. Jag kom på det senare, att jag förmodligen skulle ha erbjudit dig en varm kopp te istället för kaffe - då hade motivet suttit som en smäck den dagen! :)



Kram på dig/er!

Lina

2009-11-23 @ 19:59:31
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0