Måndag och vardag på allvar



Stora flickornas första skoldag är här efter lång och välbehövlig vila




Maken är tillbaka på jobbet på allvar, och jag och Lillan återgår till våra rutiner (vilka rutiner undrar jag?)
Lite trist blir det, jag trivs som bäst när jag har alla mina kära omkring mej.
Veckan bjuder på sexmånaders kontroll för Lillan och jag ska ge mej i kast med några ytterligare skåpar.

Jag kastar, återvinner, skänker bort och känner mej bara mer och mer befriad.....

Mellandags rean har fått stå över för min del, (även om jag faktiskt föll som en fura för en fuskpäls, som tillslut fick följa med hem). Jag är lite sugen på ett par Uggs också, men eftersom stora S har ett par känner jag att jag faktiskt låter henne få vara ensam om sina.
Nä, jag ska vara mamma, inte väninna......
Minns själv hur det kunde vara under uppväxten, när vuxen-modet balanserade farligt nära tonårs-modet. Det var aldrig kul att mamma gick i snarlika kläder som mej trots att min mamma ALDRIG klätt sej "tonårs-aktigt" på nåt sätt.
Att vara tonåring innebär på många sätt att ta avstamp ifrån sina föräldrar, och hur kul är det om mamma "följer efter" och inte låter tonåringen (som i de här fallen faktiskt oftast handlar om en flicka) att få vara just tonåring. Sen är det faktiskt så, att hur snygg du än är som 40årig (typ) mamma, så är det inte särskilt snyggt att klä sej som en tonåring......nu har jag säkert stuckit ut näsan, men det är min åsikt.....
Låt tonåringarna vara just tonåringar, vi mammor får finna oss i, att vara just mammor -och det finns snygga kläder som inte är tonåriga....



Helgen som gick bjöd på en tur till Piteå (det blev ju då den där fuskpälsen, kläder till stora S, förutom en sladd med dimmer som har skruvats fast i en av mina teaklampor), vi har rensat ut/städat igenom både garage och förråd så nu känns det vårfräscht därute också!
Vi såg filmen "New in town" på lördag kväll, och det var faktiskt en av de bättre filmerna vi sett den senaste tiden.
Annars ska vi försöka oss på barnvakts-övning med Lillan snart. Mormorn och morfarn ska följa med in till stan, maken och jag ska se Avatar, (3D) och planen är, att jag ska amma det sista jag gör, och så finns barnvakterna i närheten med Lillan ifall hungern blir för svår, då får jag väl gå ut från salongen och amma, det har då gått bra med bägge storasystrarna så det borde gå den här gången med.....

Nä, nu ni, nu är det dags att få nåt gjort!


Kommentarer
Postat av: Lina

Nämen se, det blev ju jättebra med lampan!



Låter som att det kanske kan passa med en träff snart, nu när vardagen är tillbaka?!



Kramen



PS. Stick ut näsan du - det gillar jag!! DS.

2010-01-11 @ 15:25:14
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: TA

Håller helt med dig om att man inte ska klä sig i likadana kläder. Det finns ju inget mer pinsamt än att se 40+ som klär sig som 18-åringar. Det spelar ingen roll om man har en fin figur, det känns bara så desperat...

Jag klär mig mer som 55+åriga gamla gubbar. Med STORA skjortor.. Det är inte lika pinsamt och desperat;)

Vad tiden har gått fort om Lillasyster redan är ett halvår... Vart tar tiden vägen???

2010-01-11 @ 20:50:57
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: TA

Håller helt med dig om att man inte ska klä sig i likadana kläder. Det finns ju inget mer pinsamt än att se 40+ som klär sig som 18-åringar. Det spelar ingen roll om man har en fin figur, det känns bara så desperat...

Jag klär mig mer som 55+åriga gamla gubbar. Med STORA skjortor.. Det är inte lika pinsamt och desperat;)

Vad tiden har gått fort om Lillasyster redan är ett halvår... Vart tar tiden vägen???

2010-01-11 @ 20:51:24
URL: http://www.skaggys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0