31 timmar


Ja, om ungefär en sisådär 31 timmar har vi honom hemma igen.

Älskade pappa-maken.

Och det har varit en nästan-vecka som saknaden har kunnat kännas i både kropp och själ.
Mest i kroppen faktiskt.

Uppenbarligen tyckte nån däruppe att jag skulle få prova på hur det är att vara ensam på allvar med allt vad det innebär. Snöskottning, hundpromender, matlagning, danstransporter, vardagskonflikter, städning, tvättning, listan bara fortsätter.. Sa jag snöskottning?? Herregu´!!!! Jag sa många några icke-rumsrena ord därute i snöyran. För fina-bästa-äkta hälften som är i landet som aldrig har snöstorm, han, han hade lämnat snöslungan utan bensin, elstarten fungerade inte, eluttaget i skjulet där den står fungerade inte. När jag tankat f*nskapet visade det sej att jag tankat den med reservdunken från XC'n. Den går på diesel. Det gör inte snöslungan.

Nu är måttet rågat punkt

Dessutom har han tagit kameran med sej, så inte kan jag visa er hur underbara mina narcisser från Tistel är....
Men de är precis av den här sorten;



(bilden har jag lånat härifrån)

Trevlig måndag!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag kan inte låta bli att le lite - det är liksom för illa för att vara sant, typ.



Hade du varit man så hade du varit duktig, men är du kvinna så är det liksom bara så här det är, typ. Det om något är orättvist för du har verkligen klarat det strålande bra. Sedan att tanken är fylld med disel, det kan gott din solbrände och utvilade Kairo-man få ta hand om då han kommer hem. Då lämnar han det med all säkerhet aldrig otankad i fortsättningen. :)



Bye the way, vill du gå med i min klubb - våga vägra mer snö. Vi samlas på tisdagar och då läser vi snöhatarramsor och kokar vatten och häller ut över Piteås alla gator. Hjälpa våren lite på traven.

Ta bara med din vattenkokare, ju fler dessto bättre. :)



Kram kram gullfia!

2010-03-29 @ 13:47:47
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej du, Nä jag har redan tömt ut den fördömda dieseln, men den står så fint i en hink i garaget och väntar på vidare bortforsling av maken.SEN fick jag köra slungan på tomgång för att blåsa ur dieseln innan jag tankade bensin. Jippi. Typ. Och du , jag är den första och största medlemmen i klubben, vinter-häck-väck-vällingsäck eller nåt. (fast innerstan behöver inte varmvatten, gatorna är ju uppvärmda, kom hem till mej och häll istället:)



kram, till dej med!

2010-03-29 @ 15:16:36
Postat av: Liza

Fy Farao vilken vecka!! Tänk att allting ska hända när maken är på utflykt, typiskt!!

Kommer gärna med i er klubb har en suverän vattenkokare....

Kram!

Liza

2010-03-29 @ 19:20:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: sara

Oj oj oj jag säger då d!

2010-03-29 @ 23:55:55
URL: http://micasasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0