Idag är det fettis(?)ONSdag för min del


Jag har ju turen att få "gå bort idag". Semlor och tjejsnack en masse, en kanondag helt enkelt!

Det firade jag med att göra ett snabbsök i förrådet. Mina ur-urgamla gardiner åkte fram, nu väntar jag bara på att komma mej iväg och köpa lite nya vårblommor. (Lina; mitt träd DOG.....löven slutade aldrig falla, och nu har en begravning skett i en brun kompost-tunna nära mej:(

Två nya ska snart införskaffas....så fort de finns att köpa i affären......

Ifall det inte hörs, så surar jag lite över förlusten...



Man behöver inte alltid besöka en loppis för att göra fynd. Ibland räcker det med att gå ut i förrådet....

Nu ska Lillan äta lunch, sen ska vi ta en lång och hälsosam vandring med hunden.
Det gäller ju att "mota semlorna i dörren" (eller munnen), liiite kaloriförbränning innan kaffet är alltd bra!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Går dagligen in på din fina blogg. Du inspirerar mig verkligen med dina bilder från ditt hem. Jag undrar hur du har sytt " fondväggen" AnnaMoa till flickans rum? Hur har du fäst tyget i väggen? Är det någon trä-list i en kanal längst uppe i tyget? Har du någon tyngd i tyget nere vid golvet?



Tyget kommer sannerligen bli en modern klassiker och det kommer även att pryda min flickas rum.



Snälla, dela gärna med dig av din konstruktion!

2010-03-11 @ 16:44:44
Postat av: Lisa

Hej Annna! Vad glad jag blir av att höra att jag kan inspirera! TACK för de fina orden!



Tyget är på full bredd, och inte sytt på långsidorna utan bara vikt in och struket (för att inte vecka sej)

Längst upp har jag sytt en kanal som är bred nog för en kirsch-stång som jag sågat av i bredd med tyget. Sen har jag helt enkelt tagit spikar (lite grövre och längre) och spikat igenom allt. Tyget är så tungt av sej själv så att jag har inte satt tyngder nedtills. Jag har bara vikt och sytt upp det.



Kram och tack igen, nu sporrade du mej att öka tempot lite:)



/Lisa



2010-03-12 @ 08:59:29
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0