Tjejkväll, Valborg, vardag


En särskilt blöt valborg är över. Och med blöt menar jag inte procenthaltiga drycker utan i form av nederbörd. Huu så blött och kallt! Vi trotsade dock vädret och luktade på brasan kommunen tänt vid Tages bro.

Kvällen före sprang vi på stan, tjejkväll i all ära. Stora S storfyndade på rean som fanns lite här och var och själv köpte jag alltså ett par converse, jag med.




Jodå, ett par lila blev det:) Annars har vi så smått börjat peta i lilla S rum. Vi tar det bakvägen den här gången, vi handlar piffet först :) Nä, det blev ju så att fåtöljen hon fick har satt färg på det tänkta piffet, så hon har fått nya kuddar i soffan/sängen och en ny rya matta i olika skimrande gröna nyanser. Men längre än så har vi inte hunnit. Inget av piffet är i allafall på plats, det är forfarande undanpackat tills rummet är klart.

Ikväll är maken på jobb igen. Hotell för hans del, och en snuvig Gnillot för min del. Imorgon kursar han vidare. Då är det bi-sysslan som upptar hans tid. Japp, färden mot fullfjädrade biodlare går vidare. Och nu har vi lärt oss att pollen inte bara är ett snuvigt ont. Pollen kan också vara det mest delikata man kan äta. Man måste bara ha en pollenfälla först. Det ska vi ha!

Annars längtar jag till lite av varje just nu.
Mest hit.

Nu fortsätter måndagen. Middagsplaner, rena sängar och ett berg av tvätt. En helt vanlig måndag alltså....


Kommentarer
Postat av: Theresa

Har tänkt på en sak. Det är verkligen lite om böcker i ditt bibliotek;) Glömde förresten ge dig boken jag lånat igen!!! Mitt minne är bra en kortare än Doris´s i Hitta Nemo just nu



Kramisar

2010-05-03 @ 15:54:32
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Frida

Hej vännen! Vi har det rätt så bra måste jag säga. Hade nog tänkt köra på typ ditt förslag. Vad sägs om StorA och LillA. Tror du folk skulle fatta? Jag blir alldeles nostalgisk när jag ser de där skorna måste jag säga. Kram!

2010-05-03 @ 17:26:29
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0