Vardagsvackert





Vackra saker att vila ögonen på. Keramikängeln är en favorit som jag fått när jag fyllde år. Den är gjord av järnspill från gamla järnbruket i Karlsvik. Konstnären heter Kerstin Wåhlström, och hon skapar underbara saker av återbruk.
 Ljustakarna i tenn fann jag på en gårdsloppis på väg till stugan. De kommer från Svenskt Tenn och blev mina för en femtiolapp..
Fina fågeln är en bird av Kristian Vedel, också den en födelsdagspresent.
 Fina bästa saknade lillbror med fästmö hade med sej den hem.
 Keramiken på bordet är en salig blandning av KatarinaK och Anki Wollter.


Idag rullar vemodiga Chris Medina på spotify och familjen laddar för besök på Christinaskolan ikväll.  
Stora S är inne i ett konstant lyckorus. Tänk vad rätt skola kan göra för studierna?
 Sällan har jag sett en mer målmedveten eller studieinriktad 13åring.

Glad tonåring - glad mamma, enkel ekvation:)
 

Och här hemma går vi, Gnillot och jag. I väntan på en PH-mätning i slutet av september. Inte trodde jag att det skulle vara så här att börja om att jobba? Med att vara hemma....Men jag misstycker inte.
 Livet är för kort för att inte uppskatta de dagar man får med sina barn.

Fin vardag full av kärlek.
Kramar till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0