20 anledningar till varför jag inte bloggat


1. Gnillot är frisk. Jag har jobbat. Bara det lixom. Hey lixom....

2. Jag har läst. Många böcker. (All in på tantromanerna. Barbara Wood alltheway) Ack så oerhört intelligens befriande och avkopplande.

3. Jag har loppat runt en del. Fann ytterligare en fin trebent teaklampa på Det Röda Korset. (Hemilampan bor för tillfället i klädkammaren.) Ytterligare en mässinglampa (nähä?!!!) har flyttat hit.
 
4. Jag har funderat över julbaket. I år tror jag att jag toppar min red-velvet cake. Om det går.

5. Jag har shoppat en otroligt efterlängtad ljusstake. Sa jag otrolig? Den förtjänar en egen bild.
Här:

(Sten Bengtssons fina luciatåg som jag dregglat efter sen stora S var bäbis.) Nu är det mitt. Inte ens Gnillots. Mitt.

6. Vi har hälsat på gamla fina vänner i grannkommunen. Deras nybyggda stora villa går inte av för hackor. Härligt återseende och nu hoppas vi att få återgälda dem i det snaraste. Återigen en familj som betytt så mycket för oss under alla år. Fina pojkar och bästa föräldrarna!♥

7. Min mamma (världens bästa!) har så äntligen uppnått den aktningsvärda (om än förtididiga:) åldern av pension. Klart vi hellre hänger med henne än datorn!

8. Min mormor är något skruttig. Vi vill hälsa på så ofta vi kan. Och ibland gör vi omvägar. Jag har sagt det förr. Boden har de bästa butikerna. Jojomän.

9. Bästa Vickan har fyllt år! Bara en sån sak! Grattis finaste du, du vet att oavsett vad du gör är jag alltid 99% positiv. Inte tvärtom. Jag hejar i din hörna!

10. Stora S skola. Tar tid. Och har läxor. (Väntanu? Hade inte jag slutat få läxor?) Ibland känns det inte så.

10. Jag har läxor. Nya reviderade läroplanen. Åhåå. Hä är bare å åk.

11. Tvättberget. Behöver inte säja mer. Trots fintvättande. Tre barn märks.

12. Jag har varit till bästa Lina. Alltid när jag varit med/hos henne börjar jag brinna. Vill förändra, förnya, tänka om, tänka till, plocka bort och plocka fram. För sån är hon, Lina. Full av klokhet och inspiration. Hon är smittsam och hon glöder. (nuSKAjagbarafixaGnillotslampskärm!)

13. Vi tänder ljus. Japp, mitt i veckan. Här har jag samlat de flesta av mina glasljusstakar. De är några stycken.



14. Mat. Vardagsmat. Tankar på den upptar en stor del av min tid. Men nån matkasse är inte aktuell. Herregud. Gå in till grannen och de äter samma. Klasskompisarna äter samma. Kollegor äter samma. Nä tack. Än anser jag mej kunna både handla och tänka själv.

15. Lilla S. Dans och dans. Hon måste också få ta tid.

16. Gnillot. Hon är en punkt för sej. Tvåårs trots jamennånting! Tur att det ger sej det med. Men ack giv mig styrka när jag glömmer att det går över. 40+ , trots och PMS -låter det som en bra kombo?

17.Taco. Finns det bara tikar i detta samhälle? Och löper de en vecka var? 52 veckor per år?

18. Mörkret. 1% mys 99% trötthet

19. Bloggläsande. Hellre läsande än skrivande. Just nu iallafall

20. Musik. Spotify. LMFAO. Det bor en fjortis i mej. Jag har haft det på känn. Nu är det bevisat. Pinsamt.
 
Vill du göra en egen lista om varför du (inte) bloggar vore det kul att få ta del av den. Om inte - ha en trevlig helg!

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Frida

Trevlig helg till dig med (och tack för trevlig listläsning)

2011-11-12 @ 13:36:51
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: theresa

hade också behövt skiva en lista, var tar tiden vägen egentligen???? Hinner inte ens skriva min egen dagbok och jag vet inte varför....



Vi måste träffas så vi får prata om vad som hänt:)

Kramisar

2011-11-13 @ 16:51:34
URL: http://www.skaggys.se
Postat av: Lina - KiTCHENBLOOM

Du, den listan var lång... Inte undra på att du fattas oss. :)



Skönt att lillan är fortsatt frisk, och himlar så mysigt vi hade det den där eftermiddagen, du och jag och alla kids! Jag tror vi tar ett fika på jullovet med...

Men du, så inspirerad hoppas jag inte att jag kan göra dig, så att jag hittar mig på en lista över saker som håller dig från att blogga. Jag vill ju att du ska blogga... ;)



Den där trebenta lampan blir jag nyfiken på och det där med matkasse håller jag med och känner nog lite som Malin Wollin uttrycker det. http://www.aftonbladet.se/wendela/article13840382.ab



Stor kram till dig - fjortis-Lisa!

Lina

2011-11-15 @ 00:56:09
URL: http://kitchenbloom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0