Hej där!

Det var ett tag sen:) Somliga läs moi har hunnit fylla år:) Man kan tro att jag fyllt jämt i år igen, för på mitt vänstra ringfinger gnistrar det lite extra numer:) ÄlskadeMaken har varit i farten igen:)
Och ändå har vi inte kalasat "på allvar" ännu.

Och så har jag upptäckt Voxer. Vilken uppfinning! Jag älskar Viber, men Voxer är också fantastiskt! Allrabästa svägerskan/väninnan skickade mej några pockande sms om att gå med. Teknik-okunnig som jag är så strävade jag emot (den berömda kärringen mot strömmen - det är jag det!) Men nu är jag fast. Och jag hör mina finas stämmor tala i direkta sms! Ack så coolt och praktiskt!
(Det var fint att höra era röster igårkväll:)

Sen har vi införskaffat en ny vän.






En Canon!
Vi fick ett bra pris, och ett ännu bättre objektiv till.
Så nu ska här fotas. När jag har bankat lite vett i den där teknik-okunniga tanten inom mej det vill säja......
Annars är Gnillot lite sjuk igen. Lite feber och ett öra som spökat inatt gjorde att vi åkte till Vårdcentralen. Men ingen öroninflammation. Bara helt-vanligt-örstygn och virus.
Jahapp.
I detta dåliga väder har det ändå ingen betydelse....
Maken jobbar sina sista skälvande dagar innan semestern och själv har jag en vecka kvar. Men här har vi mañana manér redan nu. Slöa dagar med film och umgänge. Semesterlediga barn som tältar. Och en heltidsanställd taxichaffis. Allså jag då. Kompisarna i stan hägrar såklart och då får man ställa upp. 

Västkusten är blott 14 dagar bort. Hur jag vet det?
Självklart har Stora S installerat en nedräknings app i Iphonen:)

Nä nu ska vi till Vårdcentralen igen. Denna gång ska Gnillot gapa stort. Tandläkarens tur alltså.
Och så har de borrat klart i hälleberget. Bergvärmen är klar för indragning nu. Och de andra gubbarna har grävt klart för fibern. På onsdag, ja så blir jag så snabb här ute i cyberrymden att jag bara swischar förbi som ett streck! Nu har vi haft gubbar i blåställ på gården färdigt för ett tag.
Tills vi kör igång med badrummet.
Och sovrummet.

Nu, tandis! Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0