Några av sommarens loppade fynd

 
 
Jag har inte loppisletat i samma utsträckning som jag brukar i sommar.
Några fynd har jag gjort, varav ett må vara fynd med stort F.
(Mer om det i ett annat inlägg)
Krukan och lampfoten på bilden ovan klassas nog inte som fynd, men de liksom talade till mej där de stod, övergivna bland annan bråte.
Det bästa med dem är, att eftersom de var så billiga, så behöver jag inte skämmas om jag får lust att lämna dem till nån slags välgörenhetsförsäljning:)
 
Idag är vi hemma, stora S och Gnillot och jag. Stora S har dubbelsidig öroninflammation OCH halsfluss. En eventuell körtelfeber misstänks också. Gnillot hon, hon har bara öroninflammation;) Men imorgon tror jag att jag befinner mej på arbetet igen. Jag tackar pencellinets uppfinnare samt de icke-resistenta basilluskerna.... Var kommer att hända när det inte fungerar längre?
Det vill jag inte tänka på idag.
 
Nä idag bakar vi äppelkakor så det stänker om det. Vårt lilla äppelträd har överträffat sej själv med råge, många många äpplen har det blivit, och en stor del är skalade och skurna i frysen med tanke på kommande vinter men många ligger på köksbänken också. Så med en doft av äpplen lämnar jag er, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0