Flerfaldiga favoriter

 
 
Mina favoriter här hemma just nu. Oftast samlas de här, på skåpet i hallen:) Om sanningen ska fram så har jag nog "bara" favoriter här hemma. Jag gillar det vi har här hemma helt klart! Och jag gillar min man, han vet vad jag tycker om, han gav mej foten i julas :))))))
 
Idag begav jag mej på en snabbare-än-snabbast loppisrunda. Och kom inte hem tomhänt. En vacker liten glasvas från ett svenskt glasbruk (har för tillfället glömt vad det heter, men jag återkommer;) och en rund kopparspegel som jag tänkte mej nån sån här upphängning till. Ikeas kopior i all ära, men min i koppar är så mycket finare...
 
Och så blev det en stund på staden butiker. Stora S och jag sprang som maratonlöpare när lilla S dansade. Jag kom hem med blott en påse (förutom mina fin-fina loppisfynd). Men min påse innehöll en Wera. På halva reapriset. DET är fynd. Min första svarta. Ack som jag behövde en svart! Stora S däremot, hon var belamrad med påsar från både sko- och klädbutiker. Och så lockade hon mej in på Lush. Tyvärr hann vi inte vara där länge, men nästa lördag (då lilla S dansar) DÅ går vi dit direkt!
 
Nu ska vi bara mysa, jag och mina bästa tjejer. Maken är på annat håll under kvällen, men vad gör det, han gav mej en annan helt oförglömlig julklapp;
 
Huset Elliot.
Hela samlingsboxen.
Minns ni?
 
Jag tokÄLSKAR den! (lika mycket idag som för 20 år sen)
Vi har hunnit halvvägs, jag och döttrarna och vi har gråtit och skrattat, och blivit helt sålda på hattar, ondulerat hår och tjugotals mode. (OCH Art Deco - himlars vad jag är inne på det nu!!)
 
Så köp och se, underbarare tv serie finns nog knappast.....
 
Så nu tar jag helg....vi hörs när jag får lust att blogga igen....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0