Vi är hemma nu......

Det har varit en lång helg. En lång och underbar Trolltagen helg! Allt har stått still här hemma så det finns en del att hinna ikapp med! Men vilken helg det har varit......igårkväll då det var dags för avsked var båda mina och flickornas ögon blanka...vilka fina nya vänner både barnen och vi har fått! Och vilket väder det har varit! Sol och värme både på klipphällar och i hjärtan!  

image82(foto: bjorn.webblog.se)

Just nu när jag sitter här och summerar intryck vill jag bara ösa superlativer....underbara goa dansare som verkligen tog sej tid för barnen, fantastiskt ordnat, världens härligaste stämning..jag vet inte hur jag ska uttrycka alla känslor som bubblar fram..Vi tog runt 500(!!!!)kort! Helt enormt! Hela släkten, flera goda vänner och lilla S´s bästa vän med familj (tack ni snälla, det betydde så mycket för flickorna att ni kom!) tog sej ut till Storforsen för att titta och det blev bara så....lyckat!  I n g e n t i n g slog fel!



image84(foto:privat) Här är det koppartrollet som försöker fånga kopparprinsessan....


 
Flickorna fick också prata med Tommy Nilsson i många och långa omgångar då de delade omklädningsrum...Eftersom Sofia Jannok var belagd  med sång och talförbud kom istället en annan samisk jojkare, Katarina Rimppi..vilket vemod det ryms i jojk..Jag måste erkänna att det lilla smink jag har haft på mej har runnit blandat med glädjetårar mer än en gång i helgen..



image85(foto:privat) Här sitter fåren(varav två är våra)och ser hur det största Trollet fångat alla prinsessorna....



I sista stund kom flickorna ihåg att ta alla dansares autografer, förståss skrivet i programbladet där deras egna namn stod tryckta tillsammans med alla proffesionella dansares...underbart! Det känns faktiskt tomt att det är över nu...efter en veckas total uppgång i dans och Trolltagen så fick vi plötsligt så mycket tid över...vad ska vi göra av all tid nu när semestern officiellt har inletts? Bada såklart! Och så väntar ju den där IKEAresan runt hörnet..

Och ni som undrar hur det går med datarummet? Ja inte har jag maken hunnit börja måla där inte... Men det kommer! Jag tror att vi åker in till stan och äter lunch på Chiliköket imorgon...vi är ju lediga!
 
Kramar på er allihop, jag ska visa fler bilder sen! (och så ska jag ju hinna runt till er också! )

Tack och åter tack för
alla fina kommentarer  ni lämnar här!



Kommentarer
Postat av: evans

Wow, vilka bilder! Häftigt med forsen i bakgrunden! Är Trolltagen något som återskommer varje år? Det vore kul att se, både för oss vuxna och barnen. Ha en riktigt bra dag!

2007-07-16 @ 12:50:29
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Helena

Det var ingen dålig utmärkelse jag fick av dig... Kul tycker jag! kram

2007-07-16 @ 13:12:32
URL: http://spetsochsnor.blogspot.com
Postat av: Mariakoden

Hoppas ni njuter av ledighet!!
Synd att S Jannok inte fick sjunga.... Tror att hon e rätt intressant att lyssna på!!!!
Ha det toppen!! Vi ses!!!!

2007-07-16 @ 13:23:08
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Camilla

Låter som en trevlig helg. :) 500 bilder, WOW! Inte illa! Det är ju så himla bra med digitalkamera!

2007-07-16 @ 18:09:55
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Helen

Låter som ni haft en underbar helg:) Kylskåpsutmaningen missade jag totaly. Vi har överfullt med teckningar på vårt just nu. W går oftast direkt dit och sätter upp sina alster. Är väl en period, hoppas jag, för just nu vill jag ha ett alldeles rent kylskåp.

2007-07-16 @ 19:12:18
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Stina

Vad mysigt och trevligt ni verkar ha det. Puss

2007-07-16 @ 19:16:02
URL: http://hemmaplandet.blogspot.com
Postat av: Ellasmamma

Kul att helgen blev så lyckad med både väder och framträdande, måste kännas lite tomt nu när det är över. Du får väl passa på att njuta av några böcker och så... kram.

2007-07-17 @ 10:20:01
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Tant

Verkade vara häftigt framträdande, görs det varje år? Passar barn i alla åldrar? Å sist men inte minst vart framförs den isf

2007-07-17 @ 15:47:38
URL: http://www.fantasimamman.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Härligt minne för dina små att få ha varit med på det!

2007-07-17 @ 20:08:58
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Evans&Tant: Jo trolltagen är årligt återkommande, trots att det legat i träda sen 2003..i år var det 20år jubileum och därför extra stort!
Helena: Jamen, det ÄR ju så! Du är ju en sån inspiratör!
Mariakoden:Sofia J är super, hörde henne vid ikeainvigningen och hade gärna lyssnat igen...
Camilla: det bästa är att man kan slänga de kort som inte blev bra utan att framkalla dem!
Helen: Jotack vi hade en hektiskt underbar helg!
Stina: Tack!
Ellas mamma: Jo det känns jättetomt! Men just nu plöjer jag en ny bok om Atlantis(författare +) så det gör inte så mycket!*kram*
Maria-jag-blommar: Jo det var nog som att vara i ett annat universum för dem...vi hoppas få vara med nästa år också!

2007-07-18 @ 10:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0