Har jag blivit tokig?

Ja, det är en berättigad fråga.....Det stoooooooora varuhuset för barnen vuxna öppnade i Torsdags, och på Lördagen besökte den här familjen butiken. Som initierad i genusfrågor kan jag säja att den butiken inte gör mycket för att bryta upp traditionella könsmönster...Men det är dock en underbar affär, både för små och stora. Som av en tillfällighet fann vi lösningen på en hel del julklappsbekymmer...............

....Jag menar, vi ska skriva 


                                                                (foto:jul-i-Sverige.se)


....................................till Jultomten och berätta om alla fina saker som flickorna önskar sej.............................................

En annan "affär" som ligger alldeles intill är Myrorna. Den här mamman (som blivit tokig alltså) sprang på snabba gasellben in dit och spanade. Vad kom jag hem med? Ja, ni som följer min blogg vet att jag hyser en förkärlek till tung, och företrädesvis svensk, keramik. Därför följde den här lampfoten med mej hem. I ett alldeles perfekt skick fast med en urful rosa skärm från Töreboda keramik, signerad "Mats". Trettio riksdaler fattigare men en lampa (å hej, jag behövde verkligen en till lampa) rikare. Skärmen är en "första bästa" som jag hade hemma. Den ska få en lite mer naturvit, "rund platt" skärm.

Sen fann jag en vas (ja-aa en till vas!!) härlig, eller hur?? Sist och störst så plockade jag snabbt med mej två underbara tavlor. Så sextio-taliga att jag blev blank i ögonen. Min Serholttavla är förpassad till förrådet för tillfället....jag är av principen "en in, en ut". Vill inte att det ska kännas överfullt här hemma......

Annars var Lördagen Dagen D då föräldrarna skulle sprätta runt på flickornas balett lektioner. Men nä-ä, eländet är flyttat till den 22 december. Alltså, fortsatt period av gruvelse. Vad ska jag skylla på den Lördagen då?



Nu är min mest hektiska vecka över. Endast två utvecklingsamtal är kvar. Sen ska jag bara ha samtal med döttrarna och deras lärare.....Efter det börjar julfesternas förlovade tid. Puh!  Och mina fantastiska engagerade elever har jag fått ta avsked till.....Nåja, det är ju snart jullov, och jag tillhör den skara som ska vara hemma hela härliga julen. Tack och lov. Ledigheten bjuder på både barndop och efterlängtat besök.  Då ska våra käraste vänner med döttrar och hundar sova över. *Längtar*. Vi har alldeles för lite tid för varann......tur att vi har den-där-två-veckors-resan-till-Bulgarien-till-sommaren att se fram emot!! Vi hann med en en tur till dem och se deras lilla bäbis. (Hundvalpen). Vad den lilla godisen ska heta? Peggi! Fast den här famlijen tycker att hon ska heta Sushi. Söt som socker är hon i alla fall, av rasen dvärgschnauzer (? eller rätta mej T ifall jag tog fel på storleken:)

image142(foto: privat)

Och jag grubblar vidare över att få tiden att räcka.....Nån som har nåra smarta tips hur man får ut 25 timmar av dygnet? Det där med sömn har jag redan prioriterat bort, imorgonbitti ringer klockan 04.00! Och IDAG ska jag BANNE MEJ hinna runt och hälsa på! OCH skriva kommentarer hos er alla! KRAMAR OCH PUSSAR!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Att få tiden är dra ut sig likt ett gummiband skulle vara jätte smidigt ibland.
Just nu är det mycket av allt känns det som... Luciaträning, föräldramöte, utvecklingssamtal (även att jag nu bara har två av varje i egenskap av förälder) och så drog fotbollsträningen igång i dag "som grädde på moset".
Äh, det är inte annat än att ta en sak i taget och vara närvarande där man just för stunden befinner sig.

2007-11-18 @ 16:41:10
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Vilka fynd du har gjort!
Hoppas att det lugnar ner sig för dig snart så du hinner andas!

KRAM!

2007-11-18 @ 21:23:34
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Stina

Ni hittar jämt så fräsiga saker.
Ta det lugnt nu i den kommande hektiska perioden. Jag orkar inte med stress, så här blir det lugna gatan. Puss vännen:-)

2007-11-18 @ 22:04:47
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lisa

MalinB: Fotbollsträning nu? I DECEMBER? Jag märker att jag ska vara glad över baletten.....men stretchig tid skulle inte vara helt fel...ha det gott!
Frida: Det är faktiskt lite kul åxå, när det är stressigt..jag är en sån som presterar under stress! Kram!
Stina : Det är ju DU som dessutom TILLVERKAR alla fräsiga saker! Du är ju så duktig! Kram!

2007-11-19 @ 06:14:05
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Lilla My

Vilka fynd du gör =).25 timmar vore väl inte så dumt ,men ...nä,egentligen inte...då skulle jag ha ännu mer "intesittastilltid".Ha det bra

2007-11-19 @ 11:57:17
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Karin

kanske mamma också borde skriva en önskelista till tomten? :)

2007-11-19 @ 12:38:53
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: MO

0.4.00 det är ju en okristlig tid att gå upp på, stackars dig...det hade varit riktigt jobbigt för mig. Vad kul att du fyndat så fina rejäla saker, både lampfot o vas är ju jättesnygga. Jaså du är inte pigg på balett...? Kan förstå dig, o sen flytta den till en av de stressigaste dagarna innan jul...hoppas du hittar på ett bra skäl o slippa, kram

2007-11-19 @ 14:52:58
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Maria

Härligt med mYrornafynd! Sist jag var där så satt familjen och väntade i bilen och det fanns ju så mycket där så jag sprang som en skållad råtta och spanade bland alla prylar.
Stora leksaksaffären bör vi ju kanske besöka innan jul!

2007-11-19 @ 18:51:21
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Lisa

Lilla My: Just nu är jag nöjd med vilken tid som helst, inne eller ute:-)
Karin: Mamman HAR en önskelista till tomten(läs:maken) men tyvärr verkar tomten ha blivit tvär-döv:-)
MO:Jag tror att jag ska bryta benet, men jag tror inte ens det duger som ursäkt till Irina, tyvärr...
Maria: Japp, den leksaksaffären kommer att få en hel del av våra julklappspengar...alla småkusiner som ska ha paket blir nog glada!

2007-11-19 @ 20:19:00
Postat av: Liza

Vad duktig du är på att fynda! Här blir ingenting gjort just nu.. är nog i koma.. eller nåt´!
KRAM!

2007-11-19 @ 22:41:37
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: ta

har än inte hunnit till det "förlovade landet" på storheden. Tänkte ta mig dit till helgen och inhandla alla julklappar färdigt där då. Blir inte så många eftersom vi har lilli som nu har ändrat namn (igen!!!!!) till Tjorven. Men hon är en riktig liten tjorv. I alla fall var det tur att du var en "tjatmoster" tänk om vi ringt in någon dag senare så kanske det inte funnits kvar något familjerum på hotellet, Det fanns endast tre rum kvar och jag bokade två av dem. Nu måste vi börja planera och "drömma". Vi får ta det när vi kommer dit till er.... Skönt med nästan tre veckors semester under jul:-) E har i alla fall blivit sjuk :-( du kan ju gissa hur glad hon är över att missa basketen, NOT!!!!!

Kramisar

2007-11-20 @ 17:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0