Att peka med hela handen

Stora S´ står just och dirigerar trafik på Nolias parkeringar.
Enligt rapport från pappan/maken går det visst bra, men är både svettigt och ibland rätt tufft. I "jobbet" ingår det att avvisa människor som försöker tjuvparkera komma så nära grindarna som det går.

De (maken och dottern) har blivit serverade en stor dos lögn, dikt och rena falsarier under förmiddagstimmarna.
Tydligen finns det en oerhörd mängd människor där ute som är handikappade men inte har fått utfärdat några handikapptillstånd ännu.

?

Och alla har de rätt att stå i ingången........

Fast några försöker rätt och slätt vara ärliga och kör med "vi ids int gå"....

Jag hade tänkt mej en morgontur på loppisen men nää-e....näst sista sovmorgonen!!!
Så jag har tagit fram resväskorna och börjat packa.
Att packa för fyra tar sin tid, och jag hatar att stressa, då blir hälften kvar hemma.
Nu hinner jag tänka över packningen så det inte blir för mycket. (en annan ful ovana jag har:)
Vi har köpt Earplanes och Trevis till döttrarna den här gången.


Bulgarian Airways har en tendens att både landa och starta rätt  brant.


Trevisen
är tänkt att hjälpa lilla S´mage.
Förra året svalde hon halva Svarta Havet och stora delar av hotellets pool.
Visst hoppas vi att hon lärt sej nåt, men det skadar inte att förebygga....


Nu ska jag packa lite, förbereda lilla S´för partyt hon ska på (börjar vara liite less, det är partyn varannan dag, typ)
och sen ska jag plocka i ordning för familjens kvällsutflykt.

Hit ska vi, och vi hoppas på repris!


(foton: privata©)




Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är likadan när det gäller att packa. Vill ha gott om tid på mig och inte hafsa ihop allt i sista minuten. Sedan har det i och för sig en tendens att bli för mycket i slutändan ändå... Men man vet ju aldrig i förväg vad man kan tänkas vilja ha på sig och vad det ska bli för väder. Och vilka skor man känner för... ;)



Tack söta du för alla dina snälla och roliga kommentarer hos mig. Du gör mig glad helt enkelt!



Och angående äpplet så hittade jag det helt otippat på Wedins skor för halva priset! :)



Kramar

2008-08-09 @ 22:22:23
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com
Postat av: M a l i n B.

Å, att packa är jätte svårt. Jag vill ju packa för "allt", kallt, varmt, blött osv... Det kanske är därför jag helst är hemma, där allt finns på plats. ;)

Ha en underbar resa!!!

2008-08-10 @ 18:35:23
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

hallå......Så kul att vara på havsbadet. Själv har jag...eh, städat! Å sytt.

Tapeten var vidrig, det stämde inte med mönstret så det är lite ojämt....sambon är mattläggare å har jobbat som det å tapetserat en massa tidigare så nu får han uppta detjobbet igen fast utan lön. haha.

Är inne i värsta tapet-ilet nu!!!

Vad duktig tjej du har som jobbar på parkeringen!!!

Jag grälade med vakterna förrförra året. (dock inte med ett barn som var vakt) pga att vi skulle bada på poolen å jag vägrade betala parkeringen....vi kom i badkläder så det var ju rätt uppenbart att vi skulle till poolen, dessutom hade vi inte ens pengar med oss, bara badkortet.

I år har jag inte ens varit på nolia!!!



Näpp, dags att gå å stajla i sonens rum;)

Kram på dig!

2008-08-10 @ 21:12:06
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Liza

Förstår precis hur de har det på Noliaparkeringen. Har hållit på att bli överkörd av en äldre herre i stor fin ny Merca för några år sedan då han inte ville betala..

Har inte varit på Nolia i år.. hann inte...

Kul att åka ut och resa.. vi har ju just kommit hem - och jag vill iväg igen!

KRAM!

Liza

2008-08-10 @ 21:23:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Lotta

later ju superkul med massa partyn!! hihi.. men ibland kanksde de e för mkt av det goda!!

2008-08-11 @ 16:22:52
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Paris Hilton

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2010-10-18 @ 11:23:22
URL: http://paris--hilton.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0