Blott 7 timmar bort........

Är semestern

Blott två dagar bort är


Peter LeMarc Peter LeMarc. Foto: Mattias Ahlm/SR.

2008-07-06
TITEL: sångskrivare, artist
ÅLDER: 49 år
Uppvuxen i Trollhättan, bosatt i Stockholm
Tidigare Sommarvärd 1990

Slog igenom som artist 1987 efter fyra skivor. Har sedan dess givit ut cirka 15 album och dessutom skrivit sånger till bland andra Totta Näslund, Lisa Nilsson, Anna-Lotta Larsson och Jerry Williams, samt arbetat som skivproducent åt bland annat Eldkvarn.

- Jag tänker prata om att växa upp, eller kanske växa ner. Och försöka formulera frågan: När är en människa vuxen? Musiken blir allt från Lasse Stefanz-covers till Dona Dumitru Siminica



Då hittar ni mej klistrad vi radion (P1)
(Tur att man kan lyssna genom mobilen)


Annars är det en kokt kräfta som sitter här.

Solen är boven.
I mitt jobb finns valfriheten att vara ute eller inne på arbetet i princip hur mycket som helst
det blev just hur mycket som helst igår....



Idag: spf 60



Och jag är glad, jag är ju dock både brunögd och mörkhårig av naturen.
Undrar om nån av mina ljusare kollegor sovit alls i natt...:))))

Nåja, det är väl därför det kallas solBRÄNNA?


Idag kommer älsklingsungarna hem......

Hett
(öh -dålig vits jag vet..) efterlängtade efter en vecka i stugan med mormor.


De har varit med om en traumatisk upplevelse, då mormor skulle elda i öppna spisen(som har en insats).
Plötsligt fladdrade lågorna på ett vääldigt konstigt sätt.

Mormor öppnade luckorna, och där inne flög (och brann) en liten fågel i ljusan låga.
Det var bara att stänga och elda lite mer för att göra pinan kort.

Två döttrar ringde hem på kvällen med darr i stämman...
mormor har eldat en fågel tills den dog i spisen...-när den flög!!!!

usch

Ikväll blir det kebab, ett glas rött och kramkalas!

Puss




(jag med min nya solbränna:)

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Nämen....stackars fågel!! =(

Å stackars dig.....bränna sig är inte det roligaste!!!



Själv lyssnade jag på Winnerbäck, helt ok men bra låtar!!!(lyssna på en hos mig;)



Snart ska jag ut å pressa. Kikar in å önskar Trevlig helg!!



Kram!!!

2008-07-04 @ 08:39:15
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Jag missar alltid sommarpratarna.Jag har klippt ut listan med vem som ska prata och planeringen var att lyssna på många, men antingen glömmer jag det eller så är det nåt annat.I dag ska jag försöka komma i håg det.Visst är det kanonbra väder vi har?I love it specieelt när det fläktar lite.I går var vi på haVsbadet och det var så skönt.Jag jobbar två nätter till sen har jag semester.HHa en skön nedräkning..å grattis till halsbandet.Var det fint?

2008-07-04 @ 08:54:01
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Malin B

Huj, så det kan då! Tänker på fågelns öde alltså...

"Sommar, sommar, sommar!!!", den signaturen ÄR verkligen sommar!!!

2008-07-04 @ 09:26:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Stackars liten! Är jätterädd att någon fågel ska ta sig in i vår kamin så min ömme make har fixat ett nät över skortenen!

Ha en riktigt mysig helg!

KRAM!

2008-07-04 @ 14:10:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Lina

Hu, det lät inte roligt! Stackars tjejer. Eller stackars fågel ska jag kanske skriva... :)

Antar att det inte är fågelkött i kebaben, men det kom lite hastigt efter grillade-fågel-historien. Ha ha!



Jag önskar dig och din familj en finfin sommar! Nu är det bara till att njuuuuta!

Kram kram



PS. Det var supertrevligt att träffas irl och jag hoppas att det kommer fler tillfällen. Nu vet jag ju hur rara du ser ut också, så nu hoppas jag att jag ska stöta på dig på stan någon gång. Tänk, jag hade också förväntat mig en kortare Lisa... :) DS.

2008-07-05 @ 10:42:23
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Oj. Du och jag verkar ha samma anlag för solbränna.....fast jag har inte hunnit sola så mycket.

Trevlig helg och semester!



Kram!

2008-07-05 @ 12:20:11
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0