Jag, en KoolaLisa?

Trots att jag i slutet av graviditeten liknade en zeppelinare på drift så gick jag bara upp 4,5 kg.
Att sen, ovanpå det valla en (galopperande) hund sjuttielva gånger om dagen tillsammans med en 3hjulig barnvagn (det närmar sej cirkuskonster vill jag lova!) har tillsammans med en frikostig amning gjort att jag väger mindre än jag gjorde innan jag blev gravid.

Jag är en varm förespråkare av amning....hallå, kan det bli bättre än färdigvispat, uppvärmt och alltid med?
Därför är jag numer en hejare på att flasha, jag har setts visande honkytonkerna både här, här och faktiskt här med:)

Vad jag ville säja var, att jag har några helt nya, aldrig använda outfits (outfitar??) från KoolaAnna.
Jag tog en vild rövare när jag var gravid och köpte ett gäng därifrån i en storlek mindre, och faktiskt så passar de som en smäck!

Jag funderar just nu vilken av dem jag ska ha till dopet? Vill att familjen ska vara lite färgmatchad då, och det lutar åt att damerna i familjen är klädda i olika toner av fuchsia.

Jag har varit till min fina frissa och beställt nya extensions, (också de i fuchsia)

Jag frångår mina principer, och visar ett foto av lillan...Njut av henne, för det kommer inget fler:)




(Titta noga på lillans byxor, JAG har SYTT dem!!! - det är nåt ni heller aldrig kommer att få se igen:) Jag sydde dem faktiskt i åttonde klass, alltså för måånga år sedan, man kan säja att jag redan då var säker på att en dag bli en "flick"-mamma:)


Stora S´kom hem från Rhodos i söndags....utan tryne tack och lov! Men hon har värk i sina ben, en värk hon dragits med sen i våras, och eftersom hon är en lång dam, har både vi och skolsköterskan trott att hon har haft växtvärk. Men nu har benen (framförallt det ena) svullnat, så på fredag har vi en tid inbokad på vårdcentralen för en rejäl koll. Jag oroar mej lite, och hoppas att det inte är allvarligt.....
Efter läkarkollen åker maken och jag vidare till stan, det är såå roligt att en dag i veckan få krypa ur "myskläderna", sminka mej med höstens nya make, ta på sej fräscha kläder och fixa håret....



Behöver jag säja att jag saknar lite vuxenumgänge på dagarna?



Nåja till mina KoolaLisa kläder, kommer den här att passa som handen i handsken!

Mitt eget Ouch-by Ko-ko No-no ägg i rhodinerat silver och mitt har också en härligt glittrande swarowski-kula, en nyhet vad jag har förstått....., mitt är vitt, och (förståss) fuchsiafärgat
(Har velat ha en sen Lina visade sin, så finurligt att skriva sina innersta tacksamheter i den!)

Vilka mina tacksamheter är behåller jag för mej själv, men vilket vackert halsband det är, tack mamma!!!

Nu återgår jag till veckostädningen, och eftersom kamerasladden hittats så kanske jag visar min nya sittplats i helgen........

KRAM; AND SOLONG............



Kommentarer
Postat av: EVA

Vilken liten söting !!! Och snygga brallor också...du kanske skulle sy mer...hihi !?



***

KRAAAM EVA

2009-09-24 @ 18:39:37
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Vicke

Nej men åhhh så sööööt liten lilla ni har och vad kul att hon har på sig ett par så fina brallor som morsan sytt, Imponerande!

Hoppas allt är bra med er!

Kram kram

2009-09-24 @ 22:12:16
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Maria

hej Lisa!

VIlken fin liten tjej! Och bralorna ser också väldigt fina ut!

2009-09-27 @ 08:16:23
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: sara

Var med i min utlottning! Kram

2009-09-27 @ 21:21:29
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Ellasmamma

Vilken underbart fin liten flicka...jag är avundsjuk för det verkar inte bli någon fler hos oss. Byxorna var också fina men inte lika fina som bäbisen.

2009-09-28 @ 22:33:04
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0