Hej igen!

Vi pysslar på för fullt.....och det har varit dagar fyllda till brädden av aktiviteter........
sol, bad, besök hos fina vänner och ett förbaskat letande efter en kniv!

Kniven ifråga ska sitta på gräsklipparen och det är lite bråttom......gräset blir ju inte kortare, you know
Vi har lånat mammas å pappas klippare redan ett varv (och det tar lååång tid att klippa vår stoora gård, ska visa er!)
Vi borde ha lånat deras åk-gräsklippare men eftersom vi har natur-tomt så har vi också en hel del sten......
Såna (stenar alltså) är mycket svårare att parera med en åkare:)

Nu lutar det trots allt åt en ny klippare.
Vi fick rådet av gräsklippardoktorn att låta vår trogna Partner somma in för gott.
För om vevaxeln(???) hade blivit sned fanns det en stor risk att klippar bladen kunde komma farande
och ta någons ben med sej(!)
(kan se rubrikerna framför mej: FAMILJEFAR HÖGG BENEN AV BARN OCH FRU.....)

Vi har lånat/provat mammas och pappas fina multiclip.
En sån ska vi ha!

Vilken gräsmatta vi fick!




(bilden kommer från Stiga)



Så till sist kommer de efterfrågade bildbevisen.


Köket, vardagsrummet och mina lampor.

För jo, det var en lampa jag fyndade på Tradera.
En Le Klint.
Visserligen utan skärm, men fortfarande en Le Klint.
För 175 kronor
Jag vågar nästan inte tänka på nypriset, men en skärm till den som reservdel kostar 1690 kronor....


Jag har lagt in gurkor, och idag kokar jag rosenmarmelad.......
 Jag har köpt en till blåbärsbuske, och en krusbärsbuske. Några bollpilar har också funnit sin väg hem till oss, så nu är jag så där populär hos maken igen.....han ääälskar att spetta gräva i hälleberget!





Köket, brun vägg möter vit vägg....






Köket, min fiiina KatarinaK´tavla i keramik. Gjord i screentryck av ett foto som faktiskt föreställer Piteå Museum!
(Kommer att finnas att köpa på Nolia)
Visst gör den sej bra, där mitt i allt det virrvarriga?





Vardagsrummet, den del där matgruppen stod förr. Nu står fåtöljen där, och här ser ni mitt Tradera-fynd.
 Min Le Klint! (Känns lite overkligt än)





Hörnet mot köket





Vardagsrummet. Som ni ser finns det inget på de tapetserade väggarna än. Tror att de kommer att få vara som de är.
Det är finast så.





Lilla S ser `morgon´ TV......





Här behövs inga gardiner. Utsikt över trädäcket och ner mot vattnet..........





Vardagsrummet sett från andra hållet.....
Jag älskar vår öppenspis...den är så fin med glas från två håll. Listerna som inte kommit upp ännu
får ni på köpet:)





Här, i ´hålet´i spisen passar det fint att ställa nåt man gillar.
Mitt hus från KatarinaK har fått belysning och jag längtar faktiskt att få tända det.





Mitt andra lampfynd. Lampan som jag köpte (även den utan skärm) på Röda `Krysset´(lilla S favorituttryck)
Den är troligtvis en lampa av Erik Höglund för Boda.
Femtio kronor är verkligen ett fynd!





Sist ser ni vår steniga baksida, nyklippt med multiclippen. Fiiint!



Nu väntar Nolia och Lulekalaset runt hörnet.....men först ska vi bada ännu mer!


Ha det gott♥

Kommentarer
Postat av: M A L I N B.

Wow! Vilka fynd!!! =)

Roligt att få se så många bilder från ditt vackra hem och jag förstår att ni behöver en egen gräsklippare. Det är ju ingen liten radhustomt precis. ;)

2008-07-29 @ 23:14:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lina

Ni har så himla trevligt hem, helt i min smak. Att blanda gammalt och nytt skapar så otroligt mycket harmoni och när man väljer saker av känsla och inte av trend blir det personligt också - I love!! Den tapeten är också en finfin väggprydnad i sig, det behövs liksom ingen konst. Perfekt hos er helt enkelt!

Tack för titten! :)



Det blev fyra nya tavlor från Katarina K till svärmor i födelsedagspresent och jag måste säga att hon hittat ett passande formspråk, vår duktiga keramiker, igen! Så snygga!



Kanske vi ses i vimlet på Nolia, vem vet?!



Nu ska jag/vi först bara "göra huvudstaden" - springa runt i second hand butiker på söder och fika gófika på Kungsholmen... För att inte nämna hotellnatten då... blink blink

Kram kram

2008-07-29 @ 23:49:42
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Hej hej....

Vad snyggt det blev!!!

Gillar lampfoten MASSOR!!

Lyúftigt å snyggt att vara utan gardiner, speciellt när man har eran utsikt!

=)

Ha det så skönt, nu ska jag föröska att inte ens slå på datorn på ett tag.....



Ha det bra!! Kram!!

2008-07-30 @ 10:11:45
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi ska bo på Aphrodite hotell i Nessebar. Vi åker säkert över till Sunny beach, bara några kilometer bort ju, jag vill uppleva den omtalade stranden där! Ska ni besöka Nessebar? Det är ju en fin gammal stad vad jag förstått. Jag bloggar förstås om semestern när jag kommer hem! Kram

2008-07-30 @ 12:13:14
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Maria

Verkligen fint i erat "nya" rum!

Och fyndiga lampor!



Jag köpte två st blåa karpaterklocka ifjol, men de var mycket lägre än dessa...finns den kanske i olika storlekar...minikarpaterklocka och jättekarpaterklocka? Jag vill gärna veta vad blommor heter, men i verkligheten har jag dålig koll =)

2008-07-30 @ 16:34:26
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Maria

Nämen så kul att få se resultatet, så fint det blev, så lyckat....O fin kamin, o hålet i väggen, kul detalj...Lampan är ju ett verkligt fynd.....ni måste vara nöjda...Så då är det snart dax för er semester, kul...kramar

2008-07-30 @ 21:24:55
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Åh så fint det blev!!!!

Jag vet.Är själv sämst.

Och vad gör jag? Kastar sten i glashus! Förlåt!!!!



Ha en skön dag i denna hetta!



Kram!

2008-07-31 @ 11:33:01
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Fridasfunderingar

Svar: Jo,riktigt nära.Inte så konstigt jag har svårt att sova kanske....

2008-08-01 @ 12:24:11
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0