Ett kalas med oväntad början

Maken har fyllt år i helgen. På morgonen var jag effektiviteten själv. Jag bakade, städade, hann med några lass tvätt, marinerade kött och grönsaker till middagen senare.
Jag riktigt kände hur jag "låg på plus", alltså hade så mycket försprång att jag skulle hinna klippa ner alla perenner.
(En av mina "måste-göra" saker den här helgen.)
Maken var på övervåningen för att påbörja installationen av insatsen till öppenspisen där.

 Allt var frid och fröjd.


Vi hade gott om tid tills kalasgästerna skulle anlända.

Men man ska aldrig tycka så, att man jobbat på bra, eller att man varit duktig.
 För det är då Murphys Lag slår till. (Lagen Om Alltings Jävlighet)
Detta är vad som hände; Jag kommer in (i tanken för ett mycket snabbt stopp) för att lämna av morötter som jag varit och hämtat in. Famnen är full med ett ihoprullat jordgubbsnät, sekatör (perenn-klippet) och handskar (och morötter). Då står maken där i tvättstugan och sköljer händerna. "Vad gör du" undrar jag eftersom han verkar lite blek om nosen. Ja-aa, kan du hämta ett plåster ber han. Vi följs åt in i badrummet för hans händer är fulla av sot (insats-eländet skulle ju på plats!).
Efter en snabb titt, utan någon som helst sjukvårdsutbildning kan jag bara konstatera att inte ett plåster i världen kan fixa det där.
Ett snabbt samtal senare (eller flera, för jag fick ringa fikagäster, döttrarna som var hos kompisar fick omdirigeras till mormorn och morfarn samt akuten fick ett samtal, det var det som var det snabba samtalet).
Hejsan hoppsan så var vi på väg till farbror doktorn. Och tre stygn blev det, och en försenat kalas och all tid att-ha-tillgodo var som bortblåst.
 





(foto: privat©, utsikten genom ett av mina köksfönster just nu.
Vårt vackra stora lönn-träd lyser i höstens alla färger)



Det har trots sömnad hos doktorn varit en fin helg. Jag och mamma gjorde en stor tur i residensstaden i lördags så nu är allt behov-av-att-gå-på-stan mättat för en lååång tid framöver. (Hem följde en finfin tunika från MQ) Jag har hunnit med det jag planerade att hinna göra på höstens måste-göra-lista.

Vi är i fas med tiden för en gångs skull.





(foto:privat © En underbar kalas-bukett, inspirerad av hösten. Och ser ni, här ligger en bit av Doris!)


Trevlig vecka på er, själv börjar jag jobba först klockan elva, så jag har en träff med snabeldraken först. Sen hunden och sist tvättmaskinen. Ikväll återfinns jag på dansmagasinet. Det är åter dax för streetdance.....




Kommentarer
Postat av: Lina

Men oj, sicken födelsedagsosis... Hoppas han mår bättre i handen och det sägs ju att tårta och hurra-rop ger den bästa läkning man kan önska sig. :)



Fina höstbilder här idag. Denna årstid suger jag åt mig av all höstinspiration som ges. Lovely!



Ha det gott idag och kram från mig.

2008-09-29 @ 08:37:40
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: m a r i a

Men oj då, lät ju inget vidare.......

Hoppas han är bättre nu så han får fortsätta installationen... ;)



Ha det så kul på jobbet! Själv börjar jag 14.00 idag!

Å du..vad är snabeldraken?!?!?!?!?!



2008-09-29 @ 09:20:02
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: m a r i a

Aha....då är jag med. Jag ska åxå ta fram snabeldraken snart.... =) Eller jag menar=(

2008-09-29 @ 10:58:30
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: MO

Stackarn....blod, o på hans födelsedag o allt...(härmar Lotta på bråkmakargatan när hon kör in i häcken med tant Bergs cykel.....), vilken tur att ni åkte in i alla fall....nej man ska tydligen vara försiktig med allt sånt tyckande o tänkande med att man är ute i gooood tid, kramar

2008-09-29 @ 14:03:24
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Liza

Rackarns otur!! Att måsta sy på den stora dagen!! Skickar ett grattis i efterskott till maken!

Jag gillat min snabeldrake... den är hungrig jämt och äter allt den får!!:D

KRAM!

Liza

2008-09-29 @ 18:36:55
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: ta

Usch vilken otur han har din gubbe!!!! Hälsa honom grattis i alla fall! (det är väl idag han fyller år???

Imorgon jobbar jag sista dagen! Kul med lite ledigt är det. Kramisar på er!

2008-09-29 @ 20:43:43
Postat av: Lotta

stackars maken, pa födelsedagen och allt!!!

ja FK e verkligeningen hit!!

fiiint det är pa ert bord.. gillar ljusstaken och tavlan i bakgrunden är sa himla fiiiiin!! kramkram

2008-09-30 @ 17:14:04
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com/
Postat av: Malin B

Kollar om det går att kommentera nu...

Anar att du förstod av mitt inlägg att jag redan hade varit här. ;)



Stackars din make! Vilken rivstart på kalaset.

Otroligt vackert innanför och utanför ditt fönster.

2008-09-30 @ 17:30:43
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Du ser,det kan vara farligt att fira födelsedag.Bäst att sluta me det.;)....Jag är så nyfiken på vilken lampfot du menar ang. kommentaren på min blogg????Mitt minne sviker mig (igen)Ha det bra.kram

2008-09-30 @ 18:13:21
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag är ju ingen megaexpert på Ullared..haha..men förutom mina tips på bloggen så noterade jag att det fanns gott om barnkläder och gott om leksaker och leksaker är ju annars väldigt dyrt så man kan ju passa på att köpa presenter eller julklappar kanske. Ramar är väldigt billigt så det tycker jag man kan fynda. Finns en del väskor, man kan tex hitta billiga väskor och skärp dessutom från märket Saddler(säljs bla på nelly.se)

2008-09-30 @ 22:42:13
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Sara

forts....Björn Borgväskor har jag också sett och necessärer. Underkläder är billigt. Just vanliga kläder brydde jag mig inte om att titta på nu eftersom jag är gravid och utbudet av mammakläder var väldigt fattigt, så där blev det inget.Hygienartiklar och städartiklar är billigt men det kan man hitta för samma priser på ÖoB. Batterier är billigt. Hmm...återkommer om jag kommer på mer. Kram

2008-09-30 @ 22:46:41
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken födelsedag... Riktig otur! Vilken tur att allt ordnade sig till sist. Hoppas att ni fick äta en massa god tårta sedan, för det var ni minsann värda efter allt!!



Kram

2008-10-02 @ 14:12:49
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0